برای اجرای کفپوش اپوکسی چندین مرحله مهم باید دنبال شود. مراحل زیرسازی کفپوش اپوکسی تعیین کننده کیفیت نهایی پروژه خواهد بود و از این طریق میتوان یک پوشش دهی ایده آلی را تکمیل کرد. اصولا کفپوش های اپوکسی در موقعیت های مختلفی همچون مراکز صنعتی و تولیدی، ساختمان های تجاری و همچنین منازل به وفور به کار گرفته میشوند.

اما هرچقدر هم که مواد و متریال اولیه با کیفیتی را داشته باشیم زمانی میتوان یک پوشش دهی موفقی را تجربه کرد که در حوزه اجرا بهترین عملکرد را از خود ارائه دهیم. در این مقاله ضمن توضیح زیرسازی کفپوش اپوکسی در مورد اهمیت آن و مراحلی که باید طی شود اطلاعات مهمی را ذکر می کنیم.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رزین های اپوکسی، مقالات کفپوش اپوکسی طرح سنگ و مشتقات دیگر آن همچون رنگ اپوکسی کاشی را مطالعه فرمائید.

زیرسازی کفپوش اپوکسی چیست و چه مزیتهایی دارد؟

هر اقدام ترمیمی و اصلاح بافت و کف سازی که با هدف رفع نقایص و ایجاد یک بستر هموار انجام میشود جزو اقدامات مرتبط با زیرسازی کفپوش اپوکسی است. این مرحله به قدری اهمیت دارد که شما بدون انجام آن نمیتوانید کفپوشی زیبا، مسطح و یکپارچه را داشته باشید. مزیت های متعددی برای آن قابل ذکر است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • جلوگیری از آسیب دیدگی پوشش های اپوکسی رویه

معمولا کفپوش اپوکسی پلی آمین به صورت لایه ای اجرا میشود. اعمال پرایمر، پوشش میانی و کفپوش رویه همگی باید بطور کامل اعمال شوند. زمانی که مراحل زیرسازی کفپوش اپوکسی انجام میشود یک پایه و بستر قوی را برای پوشش های رویه فراهم خواهید کرد. در واقع این لایه های اپوکسی یا رزین کفپوش اپوکسی باید روی یک سطح سالم اجرا شود. پس نوسازی و ترمیم کف های مختلف همچون بتن جزو اولویت های کار است.

  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری کفپوش اپوکسی

اگر بافت کف سازه در مرحله زیرسازی قرار نگیرد نتایج آن در بلندمدت خود را نشان میدهند. امکان دارد کفپوش اپوکسی شما دچار ترک، شکستگی یا ناهمواری شود. در مواردی این احتمال وجود دارد که به دلیل منافذ ریز و خوردگی های متعدد کف این کفپوش ها دچار حباب و برآمدگی های مختلف شوند. لذا بروز چنین مواردی قطعا هزینه های تعمیر و نگهداری شما را افزایش می دهد. پس در همان ابتدا برای حذف این هزینه ها مرحله زیرسازی کفپوش اپوکسی انجام خواهد شد.

  • مقاومت، استحکام و طول عمر بالاتر کفپوش اپوکسی

یک کفپوش اپوکسی با توجه به نوع کاربری آن در محیط های صنعتی باید دارای مقاومت و استحکام بالاتری باشد. اگر زیرسازی کفپوش اپوکسی به درستی انجام شود طبیعتا این مقاومت لایه های رویه نیز بهبود می یابد. از همه مهم تر آنکه این کفپوش ها لازم است یک بازه زمانی بلندمدتی پایدار باقی بمانند. سطوح کف زیرسازی شده شرایطی را فراهم میکند که شما احتیاج به اجرای پروژه های مجدد کفپوش نداشته باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مراحل کار باید به درستی پیاده سازی شود. در پروژه های مختلف مانند اجرای کفپوش اپوکسی بیمارستان و کفپوش اپوکسی کارگاه تولیدی صنعتی نیز این امتیازات صدق می کند.

زیرسازی کفپوش اپوکسی چیست و چه مزیتهایی دارد؟

مهمترین مراحل زیرسازی کفپوش اپوکسی

مراحل متعددی را باید برای زیرسازی کفپوش اپوکسی دنبال کنیم که به عنوان بخش آغازین پروژه پوشش دهی کف تلقی میشوند و این مراحل به شرح ذیل میباشد:

1- استفاده از گروت اپوکسی

در مواردی که شکستگی های کف بتن بسیار عمیق بوده و خلل و فرج های متعددی وجود دارد بهتر است به جای مصالح ساختمانی متعدد از گروت اپوکسی استفاده کنید. این مواد می توانند با نفوذ بر خوردگی های عمیق آنها را کاملا پر کنند و از این طریق سطح صاف و یکدستی را بوجود آورند. این مواد زمانی استفاده میشود که بافت آسیب دیده کف بسیار زیاد بوده و لازم است یک زیرسازی اساسی انجام شود.

2- آماده سازی کف بر اساس جنس آن

اینکه شما روی چه سطحی می خواهید از کفپوش اپوکسی استفاده کنید بسیار اهمیت دارد. اگر جنس کف از نوع بتن است روند کار بطور معمول دنبال میشود. اما اگر میخواهید اپوکسی ها را روی سطح سرامیک اجرا کنید پروسه کار متفاوت خواهد بود. این مرحله نیز درواقع نیاز به زیرسازی کفپوش اپوکسی دارد به این مفهوم که با استفاده از ماشین آلات مخصوص لعاب سرامیک ها برداشته میشود و یک سطح زبر برای افزایش چسبندگی کف ایجاد خواهد شد.

3- شستشوی کف و اسیدشویی

اگر کف سازه دارای آلاینده ها و مواد روغنی و عناصر چسبیده و سخت شده هستند حتما باید یک مرحله شستشو را با مواد شوینده اسیدی ضعیف انجام دهید. این ترکیبات میتوانند این ناخالصی ها را کاملا جدا کنند و یک سطح تمیز و پاک بوجود آورند. سطوحی که چرب هستند مانع چسبندگی لایه پرایمر خواهند شد. زیرسازی کفپوش اپوکسی در مرحله شستشو به عنوان اقدامات ضروری تلقی میشود.

4- اجرای پرایمر اپوکسی

پرایمر اپوکسی اولین لایه ای است که پیش از پوشش میانی و پوشش نهایی اپوکسی اعمال میشود. این پرایمرها معمولا در ضخامت های اندکی هستند و سطحی ایده آل و بدون درز را ایجاد میکنند. اجرای پرایمرهای اپوکسی نیز جزو مراحل زیرسازی کفپوش اپوکسی تلقی میشوند. تفاوتی ندارد که شما تا چه حد مراحل آماده سازی را به درستی انجام دادید زیرا پرایمرها در هر شرایطی باید در پروژه های اجرای کفپوش اعمال شوند. اجرای پرایمر با ابزارهای ساده همچون غلتک ها انجام میشود. بعد از رسیدن به خشکی نسبی شما میتوانید لایه های بعدی اپوکسی را اعمال کنید.

شرکت فارکوهلدینگ جزو بهترین تولیدکنندگان و مجریان کفپوش اپوکسی

شرکت فارکوهلدینگ جزو بهترین تولیدکنندگان و مجریان کفپوش اپوکسی

شرکت فارکوهلدینگ علاوه بر فعالیت در عرصه تولید و فراوری انواع رنگ ساختمان، رنگ اپوکسی و کفپوشهای اپوکسی به عنوان یکی از برترین مجریان کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان است. این شرکت به واسطه بهره مندی از تیم کاری تخصصی و با تجربه بالا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه میدهد. اولویت اصلی ما کسب رضایت شما و تکمیل پروژه ها متناسب با درخواست کارفرما است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت محصولات میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط