رنگ اپوکسی کاشی یک محصول استثنایی برای نوسازی سطوحی است که دارای کاشی‌های قدیمی، رنگ پریده و کهنه هستند. سطوح کاشی دیواری پس از مدتی امکان دارد آن رنگ و لعاب زیبای اولیه خود را از دست بدهند. معمولاً در محیط‌های با رطوبت بالا از قبیل سرویس‌های بهداشتی، حمام و همچنین آشپزخانه‌ها این معضل وجود دارد. اگر شما بخواهید به تعویض و جایگزین کردن کاشی‌ها بپردازید امکان دارد هزینه زیادی متحمل شما شود.

اما می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه و با اجرای رنگ اپوکسی کاشی به آن سطح زیبا، براق و جذابی که مد نظر دارید دست یابید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد پوشش‌های اپوکسی اطلاعات کاربردی را ذکر کنیم تا افرادی که به دنبال نوسازی دیوارهای کاشی شده در حمام و دیگر نقاط با رطوبت بالا هستند انتخاب و خرید موفقی را داشته باشند. البته محصولات دیگری همچون رزین کفپوش اپوکسی نیز قابل عرضه هستند که برای پروژه‌های پوشش دهی کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رنگ اپوکسی کاشی چیست؟

رنگ اپوکسی کاشی از ترکیب دو جزء رنگ پایه‌ای اپوکسی و همچنین هاردنر تشکیل می‌شود. البته برای رقیق سازی رنگ نیز از مقدار مشخصی تینر استفاده خواهد شد. نسبت اختلاط آنها باید به گونه‌ای باشد که رنگ نهایی به یک غلظت مناسب برای اجرا برسد. از طرفی نسبتی که برای اضافه کردن این اجزا جهت اختلاط تعیین شده است باید به طور کامل رعایت شود. معمولاً به ازای دو واحد از رنگ اپوکسی یک چهارم واحد هاردنر و حدود یک ششم نیز تینر رقیق کننده استفاده می‌شود.

البته بر اساس ویژگی‌ها و نوع سطحی که وجود دارد و همچنین شرایط و دمای محیط ممکن است عوامل اجرایی یکسری تغییرات را در نسبت اضافه کردن اجزا به یکدیگر اعمال کنند. آنچه که اهمیت دارد این است که این رنگ‌ها با چسبندگی بالا بر روی سطح کاشی قرار بگیرند و یک لایه کاملاً نفوذ ناپذیر و با قدرت پوشش دهی مناسب را ایجاد کنند. این اختلاط در مورد سایر پروژه‌ها مانند اجرای کفپوش اپوکسی کارگاه تولیدی صنعتی و موارد مشابه آن از قبیل کفپوشی اپوکسی پارکینگ، کفپوش اپوکسی بیمارستانی و غیره نیز دنبال می‌شوند.

رنگ اپوکسی کاشی چیست؟

رنگ اپوکسی کاشی حمام

حمام‌ها یکی که از پرتنش‌ترین نقاطی هستند که به دلیل رطوبت بالا بروز آسیب در سطح کف و دیوارها امری طبیعی می‌باشد. اما با اجرای رنگ اپوکسی کاشی حمام می‌توانید به بهترین شکل تمامی درزها و روزنه‌های موجود در سطح دیوار را ببندید و از طرفی یک پوشش عالی برای پنهان کردن آلودگی‌ها، تغییر رنگ‌ها و سایر کثیفی‌های دیوار ایجاد کنید.

شما نباید نگران میزان رطوبت بالای حمام باشید زیرا این رنگ‌ها زمانی که به خشکی کامل می‌رسند آنچنان سخت و محکم خواهند شد که حتی دمای بالا و رطوبت نیز آسیبی را به آنها وارد نخواهد کرد. البته باید تمام نکات اجرایی اعم از اختلاط اجزای رنگ، روش اعمال و انتخاب صحیح ابزارهای رنگ آمیزی، آماده‌سازی سطح به بهترین شکل در نظر گرفته شود.

ویژگی‌های رنگ اپوکسی مخصوص کاشی

ویژگی‌ها و امتیازات بسیار زیادی را می‌توان برای رنگ اپوکسی کاشی ذکر کرد که هر کدام شرایطی را فراهم می کند تا کاربران رغبت بیشتری برای خرید این رنگ‌ها برای پروژه‌های نوسازی سرویس‌های بهداشتی خود و نقاطی که دارای رطوبت بالا هستند داشته باشند. برخی از مهمترین موارد از شامل المان‌های ذیل می‌باشد.

  • رنگ اپوکسی کاشی رنگدانه‌های مختلفی دارد بنابراین بر اساس سلیقه خود می‌توانید رنگبندی‌هایی را انتخاب کنید که در نهایت باعث زیباتر شدن نمای دیوارها می‌شود.
  • رنگ اپوکسی کاشی و سرامیک با ابزارهای ساده‌ای همچون قلم موها، غلتک‌ها و یک سینی رنگ قابل اجرا هستند. به دلیل نوع فرمولاسیون خود می توانند مساحت بالایی از دیوارها را در کوتاه‌ترین زمان پوشش دهی کنند.
  • افزایش دمای بیش از حد در محیط‌های با رطوبت بالا نظیر حمام اشکالی را برای این رنگ‌ها ایجاد نمی‌کند. البته باید پس از تکمیل پروژه حتماً با ایجاد یک تخلیه مناسب شرایط خشکی آنها را فراهم کنیم.
  • یک رنگ اپوکسی با کیفیت می تواند ترک‌های با ضخامت به نسبت کوچک را ترمیم کند. بنابراین قابلیت پل زدن خوردگی‌های کوچک با این رنگ‌ها وجود دارد.
  • این رنگ‌ها زمانی که کاملاً خشک می‌شوند آلاینده‌های سمی در محیط‌های بسته و موارد دیگر همچون بوی شدید ایجاد نمی‌کنند. البته در زمانی که رنگ‌ها مرطوب هستند این اشکالات وجود دارد. موضوع پس از رسیدن به خشکی صد درصدی است.

رنگ‌های دیگری نیز به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل انواع عایق پلی یورتان و همچنین عایق رطوبتی آکریلیک هستند.

ویژگی‌های رنگ اپوکسی مخصوص کاشی

مهمترین نکات اجرایی رنگ اپوکسی روی کاشی

اولین نکته مهمی که در فرایند اجرای رنگ اپوکسی کاشی باید انرژی زیادی را برای آن صرف کنیم مرحله آماده‌سازی سطح می‌باشد. اگر می‌بینید که سطح دیوارها دارای آلودگی‌های مختلفی هستند و یا مواد روغنی، چربی‌ها، عناصر چسبنده زیادی در سطح دیوار وجود دارد حتماً باید همه این ناخالصی‌ها از سطح دیوار پاک کنید. خوردگی‌های مختلف نظیر سوراخ‌های حاصل از رولپلاک ها، شکستگی کاشی‌ها، خوردگی درزها و تمامی نقایص ساختاری باید با مواد مخصوص ترمیم شود. هر چقدر سطح کار کیفیت بالایی داشته باشد به همان نسبت نتیجه کار نیز ایده‌آل خواهد بود.

در مواردی حتی ممکن است لازم باشد یک پوشش اولیه پرایمر نیز اجرا شود. بعد از آماده سازی مرحله اختلاط اجزای رنگ انجام می‌شود که در بخش‌های قبل در مورد این نسبت اطلاعات کاملی ارائه شد. اصولا با یک مرحله اجرا شما می‌توانید به آن ضخامت مطلوب دست یابید اما اگر به هر طریقی احساس کردید که یک لایه دومی نیز نیاز است می‌توانید پس از اتمام مرحله اول پوشش دهی مرحله دوم را در فردای همان روز انجام دهید. با این کار این اطمینان وجود دارد که یک غشای نفوذ ناپذیر و پایداری را ایجاد خواهید کرد.

شرکت فارکوهلدینگ ارائه دهنده انواع رنگ‌های اپوکسی برای کاربری‌های مختلف

شرکت فارکوهلدینگ ارائه دهنده انواع رنگ‌های اپوکسی برای کاربری‌های مختلف

شرکت فارکوهلدینگ یک مجموعه تخصصی است که در حوزه تولید و عرضه انواع رنگ‌ها، کفپوش‌ها، پوشش‌های صنعتی و عایق‌های رطوبتی فعالیت دارد. شما می‌توانید با کیفیت‌ترین رنگ‌ها را برای تکمیل پروژه‌های مختلف خود و با قیمت مقرون به صرفه از این شرکت خریداری کنید. اولویت اصلی ما رضایت کامل مشتریان و پشتیبانی کامل در جهت تامین رنگ‌ها از ابتدا تا پایان کار می‌باشد. جهت دریافت مشاوره خرید با این شرکت تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط