پشت بام، بالاترین بخش یک ساختمان محسوب می شود که در معرض رطوبت، بارش باران و برف بسیار زیادی است. عایق رطوبتی پشت بام ، محصولی است که برای عایق کاری پشت بام و جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل پشت بام انجام می شود. اگر عایق کاری پشت بام به درستی انجام شود، دیگر رطوبت باعث صدمه و آسیب به بخش های مختلف ساختمان نخواهد شد. در میان روش های مختلف عایق کاری در پشت بام و تبلیغات متنوعی که در این زمینه انجام می شوند، اجرای عایق نانو پشت بام می تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه اجرای عایق رطوبتی نانو برای پشت بام و جزئیات آن آشنا کنیم.

عایق کاری پشت بام با نانو

عایق کاری پشت بام با مواد نانو ، یکی از روش های نوین برای عایق کاری است که با طول عمر بالا و نحوه اجرای ساده، توانسته به یکی از بهترین روش های عایق کاری تبدیل شود. عایق نانو پشت بام ، یک محصول مقاوم به رطوبت است که با عمق نفوذ بالا، می تواند به لایه های عمیق سطح پشت بام نیز نفوذ کند و عملکرد مناسبی برای کاهش مضرات رطوبت در پشت بام داشته باشد.

عایق نانو پشت بام ، یک محصول پوششی است که با فرآیند آماده سازی خاصی تولید و در سقف پشت بام اجرا می شود. ساختار این نوع عایق به گونه ای است که باعث شوره زدن یا لایه لایه شدن در اثر گذر زمان نمی شود. این نوع عایق، آنتی UV است. یعنی در برابر اشعه مضر خورشید نیز مقاومت می کند که این موضوع در نهایت باعث افزایش دوام و ماندگاری نانو پشت بام خواهد شد.

عایق کاری پشت بام با نانو

عمر مفید عایق بندی پشت بام با مواد نانو

یکی از برتری های عایق بندی پشت بام با نانو این است که این مواد طول عمر بالاتری نسبت به ایزوگام و قیر دارند. به طوری که می توان آن ها را حداقل به مدت 20 سال در پشت بام مورد استفاده قرار داد، بدون اینکه شاهد تغییر ساختار و جزئیات شیمیایی آن باشیم.

عایق نانو برای پشت بام می تواند ساختار منسجمی در پشت بام ایجاد کند. این مواد عایق، بدون اینکه باعث ایجاد گازهای سمی در محیط شوند، قابل اجرا هستند. علاوه بر این موضوع، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر اشعه نور خورشید دارند، شاهد خرابی آن ها در اثر تماس با نور خورشید نخواهیم بود. جذب عمقی این نوع عایق در پشت بام، مهم ترین مشخصه آن ها برای عایق کاری محسوب می گردند.

اجرای عایق نانو پشت بام

برای اجرای عایق نانو پشت بام ابتدا لازم است که سطح به طور کامل آماده سازی شود تا هر گونه آلودگی و گرد و غبار از روی سطح پاک شوند. از قلمو یا غلتک های مخصوص برای اجرای عایق روی سطح پشت بام استفاده می شود. پس از آماده سازی سطح، متریال فرآوری شده با نانو را روی سطح اجرا می کنیم تا لایه های عایق به صورت یکنواخت روی سطح پخش شوند.

برای اینکه نتیجه بهتری از عایق کاری با نانو مشاهده کنیم، لازم است که حتما به دمای محیط در هنگام اجرا توجه داشته باشیم. دمای مناسب برای اجرای عایق نانو در پشت بام، دمای بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد می باشد. اگر این دما افزایش پیدا کند، پروسه گیرش و خشک شدن تسریع می گردد و اگر دما کاهش پیدا کند، فرآیند خشک شدن دیرتر انجام می شود. رطوبت نیز عامل مهمی روی زمان خشک شدن عایق نانو دارد. بهتر است که حتما رطوبت و دما برای اجرای عایق پشت بام بررسی شوند.

عمر مفید عایق بندی پشت بام با مواد نانو

میزان عایق نانو برای عایق کاری

استفاده از عایق پشت بام باید به صورت صحیح انجام شود. میزان عایق مورد نیاز به ازای هر متر مربع، 300 تا 500 گرم می باشد. فاکتورهای مختلفی از جمله ناهمواری، شرایط جوی، دمای هوا و رطوبت موجود در هوا همگی می توانند روی میزان عایق نانو برای عایق کاری پشت بام تاثیر بگذارند. اما به صورت معمول، به ازای هر متر مربع استفاده از این مقدار ماده عایق توصیه می شود.

بهتر است که برای کاهش نیاز به عایق پشت بام ، ابتدا سطح به طور کامل آماده سازی شود تا هیچ گونه پستی و بلندی، ناهمواری و یا سوراخ روی سطح وجود نداشته باشد. سپس می توان با حداقل عایق، مراحل عایق کاری پشت بام را انجام داد.

قیمت عایق نانو برای پشت بام

قیمت عایق نانو برای پشت بام وابسته به فاکتورهای بسیار متنوعی است که از جمله آن ها می توان به متراژ پشت بام، میزان ضخامت عایق استفاده شده، نوع عایق انتخابی و همچنین برند تولید کننده آن ها اشاره کرد. هر چقدر عایق ها مقاومت بالاتری در برابر رطوبت داشته باشند، عملکرد بهتری را از آن خود می کنند و این موضوع باعث افزایش قیمت عایق نانو خواهد شد.

از طرفی باید توجه داشت که علاوه بر قیمت این ماده جهت اجرا در پشت بام، باید هزینه مربوط به اجرا و همچنین آماده سازی سطح را نیز که توسط اکیپ های اجرایی انجام می شوند، در نظر گرفت. هزینه عایق نانو پشت بام وابسته به دستمزد اکیپ اجرایی و مواد اولیه ای که بدین منظور استفاده شده اند، می باشد.

فارکورهلدینگ؛ مجری عایق رطوبتی پشت بام

فارکورهلدینگ؛ مجری عایق رطوبتی پشت بام

شرکت فارکوهلدینگ یک شرکت تخصصی در زمینه اجرای عایق رطوبتی در پشت بام و محیط های مختلف است که از بهترین مواد اولیه برای اجرای انواع عایق رطوبتی آکریلیک، پلی یورتان و نانو استفاده می کند. فارکوهلدینگ در زمینه خودکفایی در حوزه عایق کاری، فعالیت خود را آغاز کرده است و ضمن تولید مواد اولیه مناسب برای ایجاد سطح عایق، امکان اجرای انواع عایق رطوبتی را در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی فراهم کرده است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای اجرای عایق نانو پشت بام ، عایق پلی یورتان یا آکریلیک، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط