با توجه به خاصیت تخریبی و نفوذپذیری که رطوبت دارد می‌تواند هر سازه‌ای را حتی محکم‌ترین آن یعنی سطوح فلزی را پس از مدتی از بین ببرد. در چنین شرایطی عایق رطوبتی نانو معرفی می‌شود تا کاربران از این طریق بتوانند هزینه‌های تعمیر و نگهداری پروژه‌های مختلف ساختمان سازی را کاهش دهند و باعث افزایش طول عمر آن شوند.

نانو یک فناوری جدید و پیشرفته محسوب می‌شود که می تواند مانع تاثیر تدریجی رطوبت و آب و هوای نامساعد محیط بر روی سازه شود. با توجه به پرفروش بودن این محصولات در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات کاملی را در مورد این محصولات ذکر کنیم.

عایق رطوبتی نانو چیست؟

عایق رطوبتی نانو به کاربرد مواد مبتنی بر فناوری نانو برای ایجاد آب گریز یا مقاوم در برابر آب در مقیاس مولکولی اشاره دارد. روش های عایق رطوبتی سنتی اغلب شامل اعمال پوشش ها یا درزگیرهایی است که مانعی روی سطح ایجاد می کند تا از نفوذ آب جلوگیری کند. با این حال، عایق رطوبتی نانو با استفاده از مواد در مقیاس نانو، معمولاً نانوذرات، که ذرات فوق‌العاده کوچک با ابعادی در حدود نانومتر هستند، این کار را یک گام فراتر می‌برد.

این نانوذرات طوری مهندسی شده‌اند که در سطح میکروسکوپی با سطح پیوند می‌یابند و یک سد بسیار بادوام و نامرئی تشکیل می‌دهند که آب و سایر مایعات را دفع می‌کند. این نانوذرات به دلیل اندازه ریز خود می توانند به منافذ میکروسکوپی و بی نظمی های سطح نفوذ کنند و در مقایسه با روش های سنتی آب بندی موثرتری ایجاد کنند.

این ترکیبات نوعی رنگ ساختمان هستند که حاوی نانوذرات، معمولا دی اکسید سیلیکون یا دی اکسید تیتانیوم می باشند که خاصیت ضد آب بودن آن را افزایش می دهد. علاوه بر این، رنگ عایق رطوبتی نانو اغلب با محیط زیست سازگار است، زیرا می تواند نیاز به رنگ آمیزی مکرر یا سایر اقدامات نگهداری را کاهش دهد و منجر به انتشار کمتر VOC و ضایعات کمتر شود.

عایق رطوبتی نانو برای پشت بام

عایق رطوبتی نانو برای پشت بام

پشت بام یک ساختمان یکی از آسیب‌پذیرترین نقاطی است که باید اقدامات اساسی برای محافظت از آن انجام شود. یک پشت بام که در تماس مستقیم با آلاینده‌های محیط قرار دارد می‌تواند پس از مدتی دچار خوردگی، آسیب، ترک و مواردی از این قبیل شود. لذا اگر به موقع عایق کاری نشوند بافت‌های داخلی آن نیز از بین می‌رود. یک پشت بام می‌تواند از جنس آسفالت، مصالح ساختمانی، بتن یا حتی سطوح فلزی در برخی از محیط‌های صنعتی باشد.

عایق رطوبتی نانو به دلیل ماهیت بسیار سبک، نفوذناپذیر و مقاوم روی هر نوع بستری قابل اجرا است. معمولا این عایق‌ها به صورت چند مکانیزم هستند. یعنی هم در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و هم اینکه یک مقاومت مکانیکی برای تحمل نیروی وزن عوامل انسانی در مواقع رفت و آمد ارائه می‌دهند. از طرفی معمولا این عایق‌ها به صورت سرد اجرا هستند. ذرات نانو با چسبندگی بالا روی سطح قرار می‌گیرند و در کمترین زمان می‌توانید یک پوشش دهی با کیفیت و با طول عمر بالا را ایجاد کنید. محصولات دیگری همچون عایق رطوبتی پلی اوره، عایق رطوبتی آکریلیک نیز قابل اجرا در بام ساختمان هستند.

عایق رطوبتی نانو سرویس بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی جزو مناطقی هستند که رطوبت بسیار بالایی در آن وجود دارد. اگر این نوع بسترها با یک عایق مناسب مقاوم سازی نشوند در مدت کوتاهی باید هزینه‌های سنگینی را برای تعمیر و اصلاح بافت‌های آسیب دیده صرف کنید. تفاوتی ندارد که بخواهید سطح رویه را عایق کاری کنید یا اینکه به اعمال عایق‌های ویژه در بافت داخلی یا زیرین بپردازید. در همه موارد این عایق‌ها بهترین عملکرد را ارائه خواهند داد. عایق رطوبتی نانو به دلیل نفوذپذیری قدرتمند خود کمترین روزنه‌ها را کاملاً پر می‌کند. اگر با اصول اجرایی این عایق ها و همچنین فرایند آماده‌سازی آن آشنا باشید تمام مراحل کار از آماده‌سازی رنگ نانو عایق تا مرحله خشک شدن آن به راحتی قابل انجام است.

عایق رطوبتی نانو استخری

عایق رطوبتی نانو استخری

استخرها در مقایسه با سرویس‌های بهداشتی آسیب پذیری بیشتری دارند. زیرا یک محفظه بتنی دائماً مملو از آب و سیالات راکد هستند که می‌توانند در هر روزنه ای نفوذ پیدا کنند. اقدامات ویژه‌ای برای عایقکاری استخرها انجام می‌شود به این صورت که پس از آماده‌سازی سطح و پر کردن نقایص ساختاری یک مرحله پرایمر اجرا می‌شود و پس از آن پوشش‌های میانی و رویه نیز یکی پس از دیگری با یک فواصل زمانی خاص اجرا می‌شوند تا بستر استخرها چه در ناحیه کف و همچنین دیوارها کاملاً آب‌بندی شود.

یک عایق رطوبتی نانو در همان یک مرحله اجرا نیز آن تاثیر ضد رطوبتی خود را در یک حد بسیار بالا می‌گذارد. اینکه استخر شما به صورت سرپوشیده یا روباز باشد بسیار اهمیت دارد زیرا شدت تنش‌های محیطی در این دو فضا کاملاً با یکدیگر فرق دارد. اما رنگ‌های ضد رطوبتی یا انواع عایق رطوبتی نانو استخر فرموله و تولید شدند که تا چند سال نیاز به پوشش دهی مجدد و اعمال رنگ دوباره نخواهند داشت. عایق فوم پلی یورتان نیز یکی از محصولات جدید و بسیار خاص است که در پروژه‌های گوناگون قابل استفاده می‌باشد.

نکات مهم خرید انواع عایق رطوبتی

برای آنکه بتوان یک خرید موفقیت آمیزی از انواع عایق‌های رطوبتی داشته باشید لازم است چندین نکته مهم را مد نظر قرار دهید. اول آنکه باید مشخص شود این عایق ها را برای چه نوع بسترهایی می‌خواهید. آیا قصد دارید بام ساختمان را عایق کاری کنید یا اینکه به دنبال اجرای عایق رطوبتی نانو بر روی نمای ساختمان هستید. عایق‌های رطوبتی را برای بسترهای فلزی، چوبی یا غیره می‌خواهید. شرایط محیط و شدت تنش هایی که وجود دارد چقدر است؟ آیا بستر کار در تماس مستقیم با سیالات آب مانند استخرها می‌باشد یا اینکه سطح سازه تنها در مجاورت آب و هوای محیط در معرض خوردگی قرار دارد؟ همه این‌ها تعیین می‌کند که شما در نهایت چه نوع عایقی را خریداری کنید.

فروش با کیفیت‌ترین عایق‌های رطوبتی در شرکت فارکوهلدینگ

فروش با کیفیت‌ترین عایق‌های رطوبتی در شرکت فارکوهلدینگ

شرکت فارکوهلدینگ یکی از بزرگترین مراکز تولیدی، فروش و عرضه مستقیم محصولات و همچنین مجری کار می باشد. شما می‌توانید کامل‌ترین خدمات را از این شرکت معتبر مبنی بر استفاده از انواع رنگ‌ صنعتی، ساختمانی و تجاری دریافت کنید. کارشناسان ما منتظر تماس مشتریان جهت ارائه کامل‌ترین مشاوره‌های تخصصی برای داشتن خرید موفقیت آمیز و با رضایت کامل هستند. شما می‌توانید در این وب سایت علاوه بر کسب اطلاعات کامل در مورد محصولات از طریق پل های ارتباطی با این شرکت در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط