اگر نمای ساختمان از مواد و متریال بتن و سیمان می باشد بهتر است برنامه ریزی دقیقی برای اجرای رنگ نمای ساختمان داشته باشید. زیرا بافت سیمانی در تماس با عوامل محیطی نظیر رطوبت، نور خورشید، نوسانات دمایی مستعد آسیب و تخریب ساختاری است. با اجرای رنگ نمای ساختمان می توان علاوه بر زیباسازی سازه باعث افزایش طول عمر آن نیز شد.

در این مقاله می خواهیم یکی از پرکاربردترین رنگ ساختمانی را که بر پایه سیالات آب می باشند معرفی کنیم. در مورد مشخصات فنی و ویژگی هایی که دارند و همچنین طریقه اجرای آنها اطلاعات کاربردی و مفیدی را ارائه می دهیم. بنابراین اگر یک پروژه رنگ آمیزی نما پیش رو دارید حتما این مقاله را با دقت تا انتها مطالعه فرمائید. چرا که راهنمای کاملی خواهد بود که بهترین نوع رنگ را انتخاب کنید.

رنگ نمای ساختمان سیمانی آکریلیک با ساختار پایه آب

رنگ نمای ساختمان سیمانی آکریلیک در فام های ظاهری متعدد یا رنگبندیهای بسیار زیبا و جذاب فرموله و تولید میشوند. شما میتوانید این رنگ ها را علاوه بر سفید مایل به شیری در ده رنگ دیگر نیز خریداری کنید. این رنگ ها با مواد پلیمری خاصی اصلاح شده اند که حتی خاصیت عایق رطوبتی نیز دارند. همانطور که از نام این نوع رنگ نمای ساختمانی کاملا مشخص است برپایه سیالات آب می باشند. در واقع این رنگ ها پس از تولید و بسته بندی دارای غلظت بالایی هستند که برای رقیق سازی آن شما باید از آب استفاده کنید. در مورد انواع رنگ صنعتی نوع حلال می تواند متفاوت باشد.

رنگ نمای ساختمان سیمانی آکریلیک با ساختار پایه آب

ویژگی ها و مشخصات فنی رنگ نمای ساختمان آکریلیک پایه آب

  • مواد تشکیل دهنده رنگ نمای ساختمانی آکریلیک به صورت تک جزئی میباشد. یعنی شما احتیاجی به مواد ترکیبی یا تکمیل کننده دیگر ندارید و همین ویژگی روند آماده سازی آنها را سهل و آسان خواهد کرد.
  • علاوه بر آنکه می توانند بر روی سطوح بتنی و سیمانی چسبندگی خوبی داشته باشند قابلیت اجرا بر روی سطوح فلزی و همچنین بسترهای چوبی را دارند.
  • این رنگها در تماس با مواد اسیدی روغنی و ترکیبات قلیایی ساختار خود را حفظ می کنند و دچار پوسته شدن و دیگر تخریب های ساختاری نمی شوند.
  • پس از آنکه به خشکی کامل میرسند یک سطح نفوذ ناپذیر و بدون درز را بوجود می آورند که به راحتی در برابر شرایط جوی نامناسب نمای ساختمان را سالم نگه می دارند.
  • رنگ بندی های آنها از لحاظ ویژگی های پایه با یکدیگر مشابه است اما برخی از فام های ظاهری امکان دارد از نظر فنی با دیگر رنگ ها تفاوت داشته باشد.
  • رنگ نمای ساختمان آکریلیک پایه آب در صورت اجرای اصولی و آماده سازی سطح چسبندگی بالایی دارند و حفاظت ایده آلی از سطح بتن و نمای سیمان کاری شده خواهند داشت.
  • نوع فرمولاسیون رنگ نمای ساختمان آکریلیک پایه آب به شکلی است که کاملا ایمن و بدون مواد سمی و آسیب زا به محیط هستند. لذا نباید نگران نوع مواد و ترکیب ساختاری آنها باشید.
  • مصرف این رنگ ها با ضخامت 1 میلی متر برابر 1.5 کیلوگرم در مساحت 1 m² است.
  • دمای ایده آلی که می توان رنگ ها را اجرا کرد در محدوده حداکثر 40 درجه سانتیگراد و 1 درجه بالای صفر است.
  • زمان خشکی نهایی آنها 5 روز طول می کشد اما میتوانند پس از 8 ساعت به خشکی اولیه برسند البته بستگی به میزان دمای محیط نیز دارد.

در صورتی که پروژه های اجرای کفپوش را در پیش دارید میتوانید مقاله های کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان را مطالعه فرمائید.

ویژگی ها و مشخصات فنی رنگ نمای ساختمان آکریلیک پایه آب

نحوه آماده سازی و طریقه رنگ امیزی نما

پیش از اینکه بخواهید مراحل اجرای رنگ نمای ساختمان را آغاز کنید باید ابتدا به آماده سازی پوشش رنگی بپردازید. البته قبل از آماده سازی رنگ ها اصولا یک مرحله اصلاح بافت های آسیب دیده نمای ساختمان نیز انجام میشود تا با ایجاد یک بستر صاف و هموار رنگ ها به درستی روی سطح قرار بگیرند. در موارد نیاز است که یک لایه پرایمر نیز اجرا شود. براساس ویژه ها و میزان زبری نمای ساختمان و همچنین دمای محیط و حجم رنگ میتوان مقدار سیال آب را برای رقیق سازی رنگ یا عایق درنظر گرفت.

این رنگ ها لازم است به مدت 3 دقیقه با میکسرهای برقی کاملا رقیق سازی شوند تا یک ماده رنگی یکدست و یکپارچه بوجود آید. با همان یک مرحله اجرا میتوانید به ضخامت مناسب دست پیدا کنید. اما در صورت نیاز فواصل زمانی بین دو اجرا باید به شکلی باشد که لایه اول به یک خشکی نسبی برسد و مجددا پوشش بعدی را اعمال کنید. دستگاه های اسپری به عنوان اصلی ترین تجهیزات برای اجرای رنگ نمای ساختمان استفاده می شوند. این دستگاه ها میتوانند رنگ ها را به صورت یکدست اجرا کنند. آنچه که اهمیت دارد این است که اگر مساحت کار افزایش یابد این اسپری ها زمان تکمیل پروژه را کوتاه خواهند کرد.

کاربردهای رنگ آکریلیک در دیگر پروژه های ساختمانی

رنگ های آکریلیک به عنوان بهترین رنگ برای نمای بیرون ساختمان علاوه بر آنکه به عنوان عایق مناسب نمای ساختمان هستند می توانند روی بسترهای افقی نظیر بام ساختمان نیز اجرا شوند. اما تفاوت اینجاست که برای پوشش دهی پشت بام حتما باید از یک لایه فایبرگلاس برای افزایش ضخامت و مقاومت مکانیکی سطح استفاده کنید.

برای نمای ساختمان یک لایه رنگ مقاومت لازم را بوجود می آورد. برای بام ساختمان معمولا سه لایه لازم و ضروری است. به این شکل که یک لایه فایبرگلاس بین دو لایه عایق آکریلیک قرار خواهد گرفت. در کنار اینها این رنگها میتوانند روی رمپ ها، سرویس های بهداشتی حتی مخازن بتنی آب شهری نیز به کار گرفته شوند.

کاربردهای رنگ آکریلیک در دیگر پروژه های ساختمانی

خرید متنوع ترین رنگ های ساختمانی از شرکت فارکوهلدینگ

شرکت فارکوهلدینگ به عنوان تولید کننده و فروشنده و مجری پروژه های مختلف رنگ آمیزی در محیطهای صنعتی، تجاری و همچنین نمای ساختمان های مختلف، علاوه بر عرضه محصولات باکیفیت یک پشتیبانی کاملی را از مشتریان خواهند داشت. بنابراین شما میتوانید پروژه های پوشش دهی خود را از صفر تا صد به ما بسپارید و یک نتیجه ایده آل را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما در قالب یک مشاور جامع هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط