کفپوش اپوکسی پلی آمین به عنوان یکی از پر کاربردترین مشتقات رنگی برای پوشش دهی سطح کف می باشد که به جهت ضخامت استاندارد و سختی بالا طرفداران زیادی دارد. امروز با توجه به آسیب پذیری بالایی که سطوح کف در محیط های پرتنش صنعتی و مراکز تولیدی و غیره دارند استفاده از یک کفپوش مناسب فوق العاده اهمیت دارد. کفپوشی که بتواند علاوه بر حفظ زیبایی محیط شرایط رفت و آمد ایده آلی را فراهم کند. با توجه به کاربری های بالای رزین کفپوش اپوکسی، در این مقاله ضمن ذکر برخی اطلاعات فنی، جزییات مهم دیگری را نیز در مورد آنها ذکر می کنیم.

کفپوش اپوکسی پلی آمین چیست؟

کفپوش اپوکسی حاوی مواد پلی آمین جزو پوشش هایی هستند که میتوانند مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی داشته باشند. حال آنکه ترکیبات پلی آمید در مقابل پلی آمین بیشتر به دلیل انعطاف پذیری بالا میتواند عملکرد خوبی در برابر تنش های سایشی و خوردگی از خود نشان دهد. معمولا نمونه های متعددی از دسته های آمین وجود دارد که میتوان به آمین های آلی فاتیک و همچنین آمین های سیکلو آلیفاتیک، مواد فنالکامین و کتامین ها اشاره کرد.

اپوکسی های پلی آمین معمولا پس از اختلاط باید سریعا اجرا شوند. زیرا عمر مفید ترکیب آماده شده محدود است. این نوع از کفپوش ها نیز همراه با مواد سخت کننده یا هاردنر ها به شکل دو جزئی عرضه میشوند و میتوانید سختی بالایی را پس از خشکی کامل این نوع کفپوش ببینید. پوشش هایی همچون کفپوش اپوکسی کارگاه تولیدی و کفپوش اپوکسی آشیانه هواپیما میتوانند از همین محصول باشند.

کفپوش اپوکسی پلی آمین چیست؟

ویژگی های کلیدی کفپوش اپوکسی پلی آمین

ویژگی های گوناگونی برای کفپوش اپوکسی پلی آمین قابل ذکر است. اما برخی از مهمترین آنها که بیشتر مدنظر قرار می گیرد شامل موارد ذیل می باشد:

  • کفپوش اپوکسی پلی آمین در مقابل نیروهای مکانیکی که ناشی از رفت و آمد ماشین آلات و تجهیزات به نسبت سنگین است مقاومت خوبی از خود نشان میدهد.
  • مواد شیمیایی چرب و ترکیبات روغنی که به عنوان مواد اسیدی خورند هستند قادر به نفوذ به لایه های زیرین کفپوش اپوکسی نخواهند بود.
  • اپوکسی پلی آمین تنها میتواند در تماس با مواد اسیدی و ترکیبات قلیایی ضعیف مقاومت داشته باشد. بنابراین عناصر اسیدی قوی به صورت طولانی مدت با این کفپوش ها برخورد نکنند.
  • این کفپوش ها سازگار با محیط زیست هستند و بوی چندان شدیدی همچون انواع رنگ روغنی به دلیل حلال های قوی ندارند.
  • به صورت چند لایه اجرا می شوند و نیاز است به ترتیب پوشش های پرایمر، پوشش میانی و نهایی را برای دستیابی به کفپوش مقاوم و مستحکم اعمال کنیم .
  • در مقایسه با کفپوش های رایج دیگر همچون بلوک های سنگی، موزایک، سرامیک و غیره هیچگونه درزی را در کف سازه ندارند و کاملا نفوذ ناپذیر هستند.
  • از ظاهر بسیار زیبا، براق و شفافی برخوردار هستند. اگر میخواهید یک نوسازی اساسی انجام دهید حتما برنامه ریزی دقیقی برای اجرای این کفپوش ها داشته باشید. خصوصا زمانی که میخواهید از کفپوش اپوکسی پارکینگ استفاده کنید و نمای داخلی و نوع رنگ بندی بسیار اهمیت دارد.

کفپوش اپوکسی پلی آمین در چه پروژه های قابل اجرا است؟

محدودیت چندانی برای اجرای کفپوش اپوکسی پلی آمین وجود ندارد به این صورت که شما میتوانید این کفپوش ها را در پروژه های پوشش دهی کف در سازه های تجاری، صنعتی و محیط هایی که محل زندگی است استفاده کنید. همانطور که گفته شد زمانی که این کفپوش ها خشک می شوند ماده سمی آسیب زایی از آنها به فضای اتمسفر متصاعد نخواهد شد. پس به عنوان کفپوش های ایمن شناخته شده هستند.

این کاربری متعدد شرایطی را فراهم میکند تا پروژه های پوشش دهی کف سریعا و بدون اتلاف وقت تکمیل شود. در محیط های صنعتی و کاری که زمان بسیار اهمیت دارد میتوان در کمتر از یک هفته مراحل آماده سازی کفپوش را به اتمام رساند. در کنار این ها کاربری آنها به قدری گسترده است که می توانند به عنوان کفپوش اپوکسی بیمارستان نیز به کار گرفته شوند.

کفپوش اپوکسی پلی آمین در چه پروژه های قابل اجرا است؟

امکان نظافت و شستشوی کفپوش های اپوکسی

یکی از مزیت های بسیار مهمی که کفپوش اپوکسی پلی آمین دارد این است که شما میتوانید پس از آنکه این کفپوش ها به خشکی کامل رسیدند عملیات نظافتی مختلف و پاکسازی را با تجهیزات ماشینی حتی وسایل دستی ساده انجام دهید. به دلیل نفوذناپذیری امکان استفاده از مواد شوینده مختلف بر روی این کفپوش ها وجود دارد. در نتیجه همیشه یک سطح کف شفاف و تمیز را خواهید داشت. البته باید مراقب آسیب دیدگی آنها باشید. زیرا کفپوش اپوکسی بهداشتی آنتی باکتریال در مقابل تنش هایی همچون ضربه، افتادگی وسایل سنگین روی کف آسیب پذیر هستند. بنابراین زمانی میتوان عمر مفید آنها را افزایش داد که علاوه بر اجرای صحیح مراقبت خوبی نیز از آنها شود.

نوع بسته بندی، انبارداری و میزان ماندگاری کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی پلی آمین همانطور که گفته شد به صورت دو جزئی عرضه می شوند. معمولا جزء اول رزینهای اپوکسی در بسته بندی های با وزن 20 کیلوگرم و 10 کیلوگرم آماده سازی میشوند. حال آنکه جزء دوم آن ها یا ترکیبات هاردنر با وزن 3.6 کیلوگرم و 1.8 کیلوگرم بسته بندی میشوند. شما باید بر اساس میزان مساحتی که قصد پوشش دهی کف را دارید این دو جزء را با یکدیگر ترکیب کنید. این کار نیاز به تخصص زیادی دارد.

هرگونه اختلاط نادرست کیفیت پوشش نهایی را تحت تاثیر قرار میدهد. برای انبارداری و نگهداری این کفپوش ها باید یک محیط امن که دارای دمای بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد است فراهم شود. به دور از نور خورشید و تنش های فیزیکی میتوانند در چنین شرایطی حدود یک سال قابل استفاده باشند. حتما مراقب باشید که فقط در زمان استفاده اجزای آن را با یکدیگر ترکیب کنید و برای نگه داری احتیاج به اختلاط و ترکیب ندارند.

نوع بسته بندی، انبارداری و میزان ماندگاری کفپوش اپوکسی

شرکت فارکوهلدینگ تولید کننده، عرضه کننده و مجری پروژه های پوشش دهی کف

اگر میخواهید یک کفپوش اپوکسی بسیار با کیفیت، سخت و با طول عمر بالا را در محیط صنعتی، فضای تجاری و حتی منزل خود داشته باشید شرکت فارکوهلدینگ میتواند در زمینه فروش و اجرا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد. این کفپوش ها در کنار کیفیت ساخت بالا نیاز به اجرای صحیح نیز دارند که پرسنل ما با برنامه ریزی دقیق خود در کوتاه ترین زمان پروژه کفپوش را تکمیل خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی، کسب مشاوره، آگاهی از قیمت با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط