بسیاری از افراد علاقه زیادی به نما و سطوح سنگی دارند. بر همین مبنا میخواهند کف سازه نیز با انواع سنگ ها در طرح های مختلف پوشش دهی شوند. اما در مواردی ممکن است هزینه ها بسیار سرسام آور باشد. یک روش جایگزین استفاده از کفپوش اپوکسی طرح سنگ است. یعنی شما همان نمای سنگی که دوست دارید در کف ساختمان ایجاد میشود.

اما تنها تفاوت این است که یک جلوه ظاهری دارد و نوع ساختار و متریال آن از رزین کفپوش اپوکسی می باشد. در این مقاله میخواهیم در مورد انواع طرح ها، مزیت ها و طریقه اجرای کفپوش اپوکسی طرح سنگ اطلاعات کاربردی را ارائه دهیم تا با کم ترین هزینه بتوانید دکوراسیون داخلی زیبا و شگفت انگیزی را ایجاد کنید.

انواع طرح کفپوش اپوکسی طرح سنگ

سنگ های طبیعی از لحاظ ساختار و نما تنوع بسیار زیادی دارند، بطوریکه میتوان به انواع سنگ مرمر، سنگ کوارتز، سنگ صدفی، سنگ گرانیت حتی سنگ ریزه ساحلی اشاره کرد. همه این ها طرح هایی هستند که در طبیعت وجود دارند و ما اغلب با آن مواجه می شویم. خوشبختانه کفپوش اپوکسی طرح سنگ به راحتی میتواند چنین طرح هایی را در سطح خود ایجاد کند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید کف سازه را با سنگهای مرمر پوشش دهی کنید قدری دست نگه دارید. زیرا کفپوشهای اپوکسی نیز حتی با ظاهر شفاف تر و زیباتر این طرح ها را در کف سازه ایجاد میکنند. تنها کافی است که روند اجرا به طور اصولی و دقیق انجام شود تا نتیجه کار همان چیزی باشد که شما می خواهید. زمانی که این کفپوش ها کاملا خشک می شوند راه رفتن روی آن ها بسیار لذت بخش است و تداعی کننده سنگفرش های طبیعی هستند. در مورد انواع کفپوش اپوکسی سه بعدی نیز این نمای ظاهری خاص وجود دارد.

انواع طرح کفپوش اپوکسی طرح سنگ

مزیت های اجرای کفپوش اپوکسی طرح سنگ

مزیت های بسیار زیادی برای اجرای کفپوش اپوکسی طرح سنگ قابل ذکر است که باعث میشود کاربران این کفپوش ها را نسبت به بلوکهای سنگی ترجیح دهند. برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

  • هزینه کم

اجرای کفپوش اپوکسی طرح سنگ میتواند تا حد قابل توجهی باعث صرفه جویی هزینه های شما شود. خصوصا اگر بخواهید یک مساحت بالایی را پوشش دهی کنید. طبیعتا هم هزینه های خرید و هم هزینه های مرتبط با اجرا و نیروی کار نیز به حداقل خواهد رسید. از طرفی پروژه طولانی مدتی را در پیش نخواهید داشت.

  • مراحل اجرایی آسان

کفپوش اپوکسی طرح سنگ نه تنها سبب زیبایی محیط می شوند بلکه فرآیند اجرایی آسانی دارند. تصور کنید شما بخواهید سنگ های سنگین را در یک ساختمان چند طبقه حمل کنید. قطعا انرژی و زمان زیادی را می گیرد.حال آنکه شما میخواهید فقط یک طرح ساده سنگ ایجاد کنید. بنابراین کفپوش های اپوکسی در این زمینه نیز برتری دارند. برای کفپوش پلی اورتان نیز این مزیت ها صدق میکند.

  • عدم ایجاد خوردگی و بروز درز

معمولا سنگ های طبیعی باید در بلوکهای مربعی یا مستطیلی با استفاده از مصالح ساختمانی کنار هم قرار بگیرند. در چنین شرایطی وجود درز در بین آنها امری طبیعی است و شما نمی توانید در بلند مدت مراحل شستشو را انجام دهید. در مورد کفپوش های اپوکسی این مزیت وجود دارد. به این معنا که شما مشکلی برای شستشوی کف نخواهید داشت.

  • شفافیت بسیار بالای سطح کف

اصولا سنگ های طبیعی نمای شفاف و براقی ندارند حال اگر همین طرح نما با براقیت بالا ایجاد شود تا چه حد می تواند در زیبایی محیط اثر بگذارد. در مورد کفپوش های اپوکسی شما یک نمای سنگی را در کف می بینید که روی آن یک لایه شفاف قرار دارد که حالت شیشه ای و باز تابنده نور را ایجاد میکند. این شفافیت حتی در محیط هایی که به اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ میپردازید نیز وجود دارد.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی طرح سنگ

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی طرح سنگ

برای اجرای صحیح کفپوش اپوکسی طرح سنگ چندین مرحله مهم و اساسی باید دنبال شود. این یک پروژه بسیار ظریف است که روند اجرا روی نتیجه و نمای نهایی موثر است. با توجه به جذابیت سنگ های مرمر در بخش ذیل روند اجرایی این کفپوش شرح داده میشود. اصلی ترین مراحل اجرایی به ترتیب شامل:

1- اعمال لایه پرایمر

پیش از آنکه شما بخواهید به اجرای پرایمر بپردازید بهتر است یک زیرسازی اولیه را روی سطح انجام دهید. اگر سطح کار از جنس بتن است با مواد مخصوص تمامی ترک و خوردگی ها را پر کنید. بعد از این کار مجاز هستید که یک لایه پرایمر در ضخامت به نسبت کم را اجرا کنید. این پرایمرها تمام خلل ها و منافذ ریز بتن را می بندند و شرایطی را فراهم میکند تا لایه های بعدی به صورت کاملا مسطح و یکدست روی کار قرار بگیرند. روند اجرای پروژه نیز با استفاده از غلتک ها است.

2- اجرای لایه اول اپوکسی

پس از اعمال پرایمر، اجزای کفپوش اپوکسی طرح سنگ با یکدیگر میکس می شوند و لایه اول در این مرحله اجرا خواهد شد. البته لایه پرایمر نیز باید به یک خشکی مطلوب برسد. با اعمال لایه اولیه میتوان یک بسترسازی اساسی را انجام داد. معمولا در نما و بستر سنگ های مرمر رگه هایی از رنگ تیره روی آن قرار دارد. ابتدا یک بستر سفید ایجاد میشود تا بعد از آن بتوان الگوی سنگ مرمر را پیاده سازی و آن را به سطح نزدیک به نمای سنگ طبیعی تبدیل کرد.

3- ایجاد الگو و رگه های از اپوکسی تیره

معمولا یک رنگ تیره اپوکسی آماده سازی میشود که این ماده به صورت رگه ای و پراکنده روی بستر سفید اپوکسی ریخته میشود. این رگه ها باید در فواصل مختلف باشند تا نمای طبیعی سنگ مرمر را بوجود آورند. بعد از ریختن این رنگ های تیره الگوی نهایی ایجاد میشود و عوامل اجرایی با غلتک ها آنها را پخش و پراکنده میکنند. ترکیب آن ها با بستر سفید کفپوش را تبدیل به یک نمای سنگ مرمر خواهد کرد. البته باید تا خشکی کامل و پرداخت کاری نهایی نیز صبر کنیم.

4- پرداخت کاری پایانی

پس از آنکه لایه های اپوکسی خشک شدند معمولا یک لایه شفاف دیگر برای براقیت بیشتر و همچنین برطرف کردن ناهمواری و ایجاد یک نمای جذاب اعمال میشود که باعث یکدستی کار میشود. در مواردی امکان دارد از تجهیزات ماشینی ساینده با الیاف نه چندان زبر استفاده شود تا مراحل پرداخت به صورت اصولی تکمیل شود. این مراحل باید بطور کامل انجام شود تا شما یک سطح سنگ مرمر زیبا داشته باشید. برای نمای سنگی با طرحهای متعدد دیگر نیز روند کار می تواند مشابه یا قدری متفاوت باشد که بستگی به نوع طرح سنگ دارد.

فروش و اجرای کفپوش اپوکسی در شرکت فارکوهلدینگ

فروش و اجرای کفپوش اپوکسی در شرکت فارکوهلدینگ

مشتریانی که برای نوسازی نمای داخلی به دنبال ایجاد سطوح سنگی در کف سازه هستند شرکت فارکوهلدینگ در این زمینه خدمات کاملی را ارائه میدهند. به طوری که علاوه بر فروش انواع کفپوش اپوکسی پلی آمین و ترکیبات هاردنر می توانیم الگوهای بسیار زیبایی از نمای سنگی را پیاده سازی کنیم. برای این کار میتوانید با کارشناسان ما یک مشاور جامع داشته باشید تا مراحل کار و هزینه های مرتبط کاملا مشخص شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط