برای پوشش دهی کف محیط های صنعتی باید از کفپوش هایی که از طول عمر و مقاومت بالایی برخوردارند، استفاده کرد. یکی از بهترین و جدیدترین کفپوش های صنعتی، مدل اپوکسی است که در رنگ ها و ضخامت های مختلف قابل اجرا می باشد. این کفپوش اپوکسی صنعتی جلوه زیبایی داشته و استفاده آسان تری نسبت به کفپوش های قدیمی خواهد داشت؛ به همین دلیل امروزه در محیط هایی مانند انبار، فروشگاه، بیمارستان، رستوران و … مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا با انواع کفپوش اپوکسی صنعتی و مزایای استفاده از آن آشنا شوید.

کفپوش اپوکسی صنعتی چیست؟

این کفپوش دارای دو جزء رزین و هاردنر (سخت کننده) بوده و به صورت مایع می باشد. با ترکیب مقدار معینی از رزین و هاردنر و استفاده از آنها بر روی سطح، یک واکنش شیمیایی ایجاد شده و کفپوشی مقاوم به دست خواهد آمد. از آنجایی که کفپوش به صورت مایع روی سطح اجرا می شود، به طور کامل تمامی درزها را پوشش داده و سطحی صاف و بدون نقص ایجاد می کند. استفاده از این کفپوش باعث شده تا هزینه استفاده از مواد و مصالح کاهش و طول عمر مفید کف، بسیار افزایش یابد؛ از این رو، کفپوش اپوکسی صنعتی را به عنوان بهترین نوع کف سازی به شمار می آورند.

به طور کلی از کفپوش اپوکسی صنعتی بر روی سطوح مختلف مانند: سنگ، بتن، موزاییک، سرامیک و … استفاده می کنند. چسبندگی و استقامت این کفپوش در برابر عوامل خارجی بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا از آن، در محیط های ورزشی، مسکونی، کارخانجات، مراکز تجاری، فضاهای باز و … استفاده شود. با توجه به عملکرد بهتر و طولانی تر کفپوش اپوکسی، از آن برای پوشش دهی فضاهای مختلف خانه از جمله اتاق خواب، لابی و … استفاده می کنند.

اجرای کفپوش اپوکسی در پارکینگ منزل، نه تنها جلوه زیبایی به محیط می بخشد، بلکه مقاومت کف را در برابر مواد لغزنده مانند بنزین و روغن کاهش می بخشد. کفپوش اپوکسی از تنوع بالایی برخوردار بوده و در مدل های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک، سه بعدی، ضد خش، ضد سایش، بهداشتی و … موجود می باشند. امروزه با توجه به تنوع و ویژگی های بی نظیر کفپوش های اپوکسی، استفاده از آنها به شدت افزایش یافته است.

کفپوش اپوکسی صنعتی چیست؟

ویژگی های کفپوش اپوکسی صنعتی چیست؟

کفپوش اپوکسی صنعتی به گونه ای طراحی شده تا نیاز محیط های صنعتی یا مسکونی را برطرف کرده و کف سازی مقاومی انجام دهد. از جمله ویژگی های این کفپوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا در مقابل مواد شیمیایی
  • ایجاد سطحی بدون درز و غیر قابل نفوذ
  • اجرای یکپارچه
  • دارای رنگ های متنوع
  • طول عمر بالا
  • دارای مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا
  • مقاوم در مقابل نوسانات دما
  • قابلیت شستشو و نگهداری آسان
  • جلوگیری از سایش و لغزندگی
  • دارای روکش ضد اسید
  • عدم جذب گرد و غبار
  • سرعت اجرای بالا

در میان تمام ویژگی های گفته شده، جلوگیری از سرخوردگی و عدم ایجاد آلودگی در مکان های صنعتی باعث شده تا اجرای این کفپوش امنیت کارکنان و وسایل را افزایش دهد؛ از این رو اجرای کفپوش اپوکسی صنعتی با استقبال زیادی روبرو شده است.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

یکی از پرمصرف ترین کفپوش های اپوکسی، مدل آنتی استاتیک است. این کفپوش به گونه ای تولید شده که الکتریسیته ساکن بر روی آن تجمع نمی یابد. در واقع هنگام اجرای آن، به کمک روشی خاص الکتریسیته را به زمین منتقل کرده و از ایجاد جرقه یا احتراق بر روی کفپوش جلوگیری می نمایند. معمولا این کفپوش در محیط هایی استفاده میشود که صاحبان مشاغل برای پیشگیری از آسیب دیدن افراد و وسایل، قصد تخلیه الکتریسیته ساکن از کف را خواهند داشت.

به عنوان مثال استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در مراکز درمانی، به خصوص اتاق عمل بسیار ضروری می باشد. در صورتی که هنگام جراحی یا انجام کارهای درمانی، الکتریسیته ساکن تخلیه نشود، جان بیمار و سلامت دستگاه های اتاق عمل به خطر خواهد افتاد. از آنجایی که این کفپوش از قیمت مناسبی برخوردار است، توصیه می شود حتما برای پوشش دهی فضاهای درمانی از آن استفاده نمایند تا خسارات مالی و جانی شدیدی ایجاد نشود.

ویژگی های کفپوش اپوکسی صنعتی چیست؟

کفپوش اپوکسی سه بعدی چیست؟

یکی از روش های اجرای کفپوش با کمک رزین های اپوکسی و تصاویر سه بعدی، کفپوش اپوکسی سه بعدی نام دارد. این کفپوش ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و جلوه زیبایی به محیط می بخشند. با توجه به عملکرد و جذابیت این کفپوش، از آن برای پوشش دهی کف سالن ها، مراکز خرید، منازل مسکونی و … استفاده می نمایند. ضخامت مناسب برای اجرای این کفپوش، حداقل 1.5 میلی متر بوده اما مقدار کلی، با توجه به ضخامت تصویر و لایه رزین متغیر خواهد شد.

برای کارگاه تولیدی از چه کفپوشی استفاده کنیم؟

به طور کلی برای اجرای کفپوش در کارگاه تولیدی، باید به مواردی از جمله میزان تردد، نوع مواد مصرفی، دستگاه ها و متراژ توجه نمود. بهترین گزینه برای این کار، استفاده از کفپوش اپوکسی کارگاه تولیدی است که از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد؛ از جمله مزایای این کفپوش می توان به: خاصیت ضد میکروبی، تامین امنیت کارکنان، کاهش رشد باکتری، کنترل استاتیک، استحکام در برابر لغزش و ضربه سنگین، عبور آسان وسایل نقلیه، مقرون به صرفه بودن و براقیت بالا اشاره نمود.

برای سردخانه صنعتی از چه کفپوشی استفاده نماییم؟

با توجه به ویژگی های سردخانه های صنعتی، کفپوش این مکان باید دارای ویژگی های زیر باشد تا در طولانی مدت، ثابت و بدون نقص باقی بماند:

  • مقاومت و عدم ترک خوردگی در دمای پایین
  • امکان اجرا روی سطح فلزی و آجدار
  • مقاومت کششی بالا و انعطاف پذیری مناسب

با توجه به موارد بالا، استفاده از کفپوش اپوکسی سردخانه صنعتی بهترین راه حل برای کف سازی مطمئن و امن در این مکان می باشد.

خرید کفپوش اپوکسی صنعتی از فارکو هلدینگ

در صورتی که قصد کف سازی محیط های صنعتی، مسکونی یا حتی فضاهای باز ورزشی را دارید، می توانید کفپوش اپوکسی صنعتی را از شرکت فراز اندیشان راستین تهیه نمایید. فارکو هلدینگ انواع کفپوش های اپوکسی را با بهترین کیفیت و ماندگاری تولید کرده و با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه می دهد. برای آشنایی با تمامی محصولات این مجموعه، به سایت فارکو هلدینگ مراجعه نمایید.

سخن آخر

استفاده از کفپوش اپوکسی صنعتی، به دلیل مقاومت در برابر سر خوردگی می تواند امنیت افراد را تامین کرده و حمل وسایل را برای شما آسان نماید. استفاده از این کفپوش، به زیبایی و نظافت آسان محیط کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط