زمانی که روی زمین راه می روید، به دلیل اصطکاکی که میان پاها و زمین ایجاد می شود، مقداری الکتریسیته تولید خواهد شد که در حالت معمول با دست زدن به دیوار یا هر جای دیگری، این الکتریسیته خارج خواهد شد. در حالت عادی، تولید این الکتریسیته نگران کننده نیست و خطر جانی برای افراد افراد به همراه نخواهد داشت. ولی زمانی که در محیط های صنعتی، بیمارستانی و …، تجهیزاتی وجود داشته باشند که به یک جرقه کوچک مانند الکتریسیته واکنش نشان دهند، استفاده از کفپوش آنتی استاتیک برای جلوگیری از انتقال الکتریسیته به این دستگاه ها حائز اهمیت است. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یکی از انواع کفپوش های اپوکسی موجود در بازار است که می تواند با کارایی فوق العاده خود، به کاهش خطرات ناشی از تخلیه الکتریسیته کمک کند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

راه رفتن روی زمین، حرکت ماشین ها و وسایل مختلف و …، همگی می توانند باعث ایجاد الکتریسیته شوند. این الکتریسیته به صورت ناگهانی تخلیه می شود. اگرچه تخلیه ناگهانی الکتریسیته ساکن، اتفاقی بی ضرر به نظر می رسد؛ اما تا زمانی که تجهیزات و دستگاه هایی به این الکتریسیته حساسیت نشان دهند. یک دستگاه حساس به الکتریسیته می تواند به راحتی در اثر تخلیه بار الکتریکی دچار مشکل شود و آتش سوزی و حریق ایجاد کند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یکی از انواع کفپوش های اپوکسی است که با ترکیب هاردنر و رزین تولید می شود. مشخصه اصلی این کفپوش، آنتی استاتیک بودن آن است. یعنی زمانی که بار الکتریکی نیاز به تخلیه ناگهانی دارد، توسط این کفپوش جذب می شود و به زمین منتقل خواهد شد. لذا این کفپوش ها، اجازه خطرات ناشی از تخلیه الکتریسیته را در محیط های صنعتی نمی دهند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

کفپوش آنتی استاتیک بیمارستانی

در بیمارستان ها به ویژه اتاق عمل، تخلیه انرژی الکتریکی می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. همین موضوع ایجاب می کند که حتما کفپوش انتخاب شده برای کف بیمارستان ها و اتاق های عمل از نوع کفپوش آنتی استاتیک باشد. این نوع کفپوش اجازه تخلیه انرژی الکتریکی را به صورت ناگهانی نمی دهد و تمامی الکتریسیته تولید شده را به چاه ارت منتقل می کند.

کفپوش اپوکسی به دلیل اینکه بدون درز و به صورت آنتی باکتریال تولید می شود، می تواند برای اجرا در بیمارستان ها و محیط های حساس به رشد میکروارگانیسم ها گزینه خوبی محسوب شود. حال اگر ویژگی آنتی استاتیک نیز به این کفپوش ها اضافه گردد، می توان شاهد عملکرد بی نظیر آن ها در بیمارستان ها و اتاق عمل ها بود.

سایر کاربردهای کفپوش آنتی استاتیک اپوکسی

در مکان هایی که از تجهیزات الکترونیکی حساس به الکتریسیته استفاده می شود، استفاده از کفپوش آنتی استاتیک ضروری است. از جمله این مکان ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اتاق های کامپیوتر و سرورها
  • آزمایشگاه های تجهیزات الکترونیکی
  • کارخانجات دارای مواد محترقه
  • پست های برق
  • مراکز مخابراتی
  • اتاق های پاشش رنگ الکترواستاتیک
  • واحدهای نظامی مختلف
  • صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بیمارستانی

افزودنی مناسب برای آنتی استاتیک کردن کفپوش

کفپوش اپوکسی در حالت معمول دارای خاصیت آنتی استاتیک نیست. اما اگر نیاز به اجرای آن ها در محیط هایی باشد که تخلیه الکتریسیته خطرناک باشد، می توان با یک سری افزودنی ها آن ها را به کفپوش های آنتی استاتیک تبدیل کرد. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ، معمولا با افزودنی های رسانا مانند الیاف کربن و الیاف استیل ساخته می شود. همین موضوع باعث می شود تا در هنگام راه رفتن روی این کفپوش ها، الکتریسیته ایجاد شده به زمین منتقل گردد.

انتخاب افزودنی مناسب برای آنتی استاتیک کردن کفپوش، نیازمند تخصص و تجربه زیادی است. چرا که هر یک از افزودنی ها دارای کاربردهای متنوعی اند؛ اما در نهایت باید نتیجه بدست آمده از این کفپوش ها به گونه ای باشد که شاهد انتقال الکتریسیته از طریق کفپوش ها به زمین باشیم.

زیبایی شناختی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

یکی از برتری های کفپوش آنتی استاتیک اپوکسی، زیبایی آن است. کفپوش های مختلفی در بازار وجود دارند که به صورت ذاتی دارای خاصیت آنتی استاتیکی می باشند. به طور مثال، کفپوش سیمانی در گروه کفپوش های آنتی استاتیک قرار می گیرد؛ اما از نظر زیبایی شناختی، چندان مورد تایید نیست. کفپوش های رزینی به دلیل زیبایی، نگهداری ساده و همچنین طول عمر بالا، می توانند به عنوان بهترین کفپوش آنتی استاتیک شناخته شوند.

ویژگی های فنی خوب کفپوش آنتی استاتیک اپوکسی، تنها امتیاز مثبت این کفپوش ها نیستند. این کفپوش ها دارای ظاهر جذابی هستند و می توان با تنوع رنگی بسیار بالایی آن ها را در محیط های مختلف صنعتی، بیمارستانی و … اجرا نمود.

زیبایی شناختی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک وابسته به فاکتورهای مختلفی است و نمی توان از همان ابتدا بدون توجه به قیمت این کفپوش ها، در مورد آن ها صحبت کرد. به طور کلی، ابعاد محلی که باید با کمک کفپوش های اپوکسی اجرا شود، تاثیر بسیار زیادی روی قیمت این کفپوش ها دارد. علاوه بر این، نوع افزودنی استفاده شده، کیفیت کفپوش، رنگ بندی و جزئیات دیگر کفپوش همگی روی قیمت آن تاثیرگذارند. آن چیزی که در مورد قیمت این کفپوش ها قطعی است، این است که قیمت آن ها نسبت به برخی از انواع کفپوش های آنتی استاتیک موجود در بازار مناسب تر هستند.

فارکوهلدینگ؛ ارائه دهنده مواد اولیه کفپوش آنتی استاتیک

اجرا و ساخت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک نیازمند مواد اولیه باکیفیت است تا بتوان این کفپوش ها را بدون تولید الکتریسیته ساکن در ساختمان های مختلف، محیط های صنعتی، بیمارستان ها و … اجرا کرد. فارکوهلدینگ، تولید کننده و ارائه دهنده انواع مواد اولیه کفپوش آنتی استاتیک است که توانسته محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه کند. تمامی مواد اولیه تولید شده در این مجموعه، از بهترین کیفیت برخوردار هستند تا گامی موثر برای خودکفایی در زمینه تولید کفپوش های آنتی استاتیک در کشور ایران برداشته شود.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد اولیه و افزودنی های مورد نیاز برای کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک، می توانید با شماره تلفن های فارکوهلدینگ در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط