رطوبت یکی از مهم‌ترین عوامل مخرب در پشت بام است. با وجود اینکه نمی‌توان به طور کامل پشت بام را در برابر رطوبت، بارش باران و برف محافظت کرد، اما استفاده از پوشش‌های عایق برای جلوگیری از نفوذ این رطوبت به لایه‌های زیرین پشت بام بسیار مناسب است. ایزوگام یکی از قدیمی‌ترین انواع محصولاتی است که برای عایق‌کاری پشت بام مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما با توجه به محدودیت‌هایی که این پوشش به وجود آورد، بسیاری از افراد به دنبال عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام هستند. این فرآیند با محصولات متفاوت از ایزوگام در سطح پشت بام قابل اجرا است که در ادامه مقاله بیشتر در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

ایزوگام و دلیل عدم استفاده از آن برای عایق کاری

قبل از اینکه بخواهیم در مورد عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام صحبت کنیمف لازم است که دلیل عدم استفاده از این ماده را که در قدیم بسیار متداول بود شرح دهیم. ایزوگام از الیاف مصنوعی و قیر تشکیل شده است و دارای ساختار رولی بوده که می‌تواند با حرارت بسیار بالا روی کف پشت بام اجرا شود. ایزوگام با رنگ مشکی خود در بسیاری از پشت بام‌های ساختمان مسکونی و تجاری دیده می‌شود و جزء متداول‌ترین پوشش‌هایی است که در عایق کاری به کار می‌رود.

با وجود متداول بودن ایزوگام، این روزها اجرای آن به حداقل رسیده و افراد به دنبال راه‌های جایگزین برای عایق کاری پشت بام هستند. دلیل این موضوع هم نقاط ضعف و معایب عایق کاری با ایزوگام است. ایزوگام یک ماده فاسد شدنی است و به مرور زمان و حتی پس از 6 ماه فاسد می‌شود و احتمال اینکه رطوبت را از خود عبور دهد، وجود دارد. ترمیم ایزوگام پس از اجرای در کف پشت بام به سادگی امکان پذیر نبوده و همین موضوع می‌تواند یک محدودیت برای اجرای این نوع پوشش شناخته شود. علاوه بر این، اجرای ایزوگام بسیار سخت و پیچیده است و حتما باید از مشعل‌های حرارتی بدین منظور استفاده شود که ضمن تولید بخارات سمی می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام امکان پذیر است؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی انتظار می‌رود که روش‌های نوینی نیز برای عایق کاری ساختمان‌ها روی کار بیایند تا بتوان با ایمنی بالاتری آن‌ها را به اجرا درآورد. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام، حاصل چندین سال فکر، تجربه و همچنین تحقیق است و خوشبختانه در حال حاضر این امکان برای ساختمان‌ها فراهم شده تا بدون نیاز به ایزوگام، عایق کاری شوند. در این صورت عایق رطوبتی پشت بام می‌تواند ضمن حفظ زیبایی، از تجمع آلودگی در محیط جلوگیری کرده و باعث کاهش خطرات ناشی از نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین پشت بام گردد.

بهترین عایق برای پشت بام بدون ایزوگام

بهترین عایق برای پشت بام بدون ایزوگام

در حال حاضر عایق‌های پلیمری به عنوان بهترین نوع عایق پشت بام شناخته می‌شوند. این نوع عایق‌ها که با نام عایق سفید یا عایق نانو نیز در بازار به فروش می‌روند، بدون نیاز به حرارت و با رنگ سفید و زیبای خودشان، عایق کاری پشت بام را به صورت حرفه‌ای انجام خواهند داد و باعث حفظ زیبایی فضا می‌گردند. بنابراین، برای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام، می‌توان از عایق پلیمری یا نانو استفاده کرد که با رنگ سفید خود می‌تواند برای انواع ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و … مورد استفاده قرار گیرد.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با عایق نانو مزایای بیشتری را نسبت به عایق‌کاری ایزوگام داشته و دارد و همین موضوع باعث شده تا این محصول به عنوان جایگزین بسیار عالی برای ایزوگام تبدیل شود. در حال حاضر، بسیاری از ساختمان‌ها با روش‌های نوین عایق کاری می‌شوند و دیگر ضرورتی به اجرای ایزوگام به عنوان یک عایق رطوبتی سیاه و پر دردسر نیست.

مزایای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

با وجود اینکه همچنان بسیاری از افراد عقیده دارند که عایق کاری پشت بام باید با ایزوگام انجام شود، اما آمارها نشان می‌دهند که عایق‌کاری پشت‌بام بدون ایزوگام می‌تواند مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد که این موضوع نقش بسیار مهمی را در دوام ساختمان و جلوگیری از آسیب به آن خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین مزایای عایق‌کاری رطوبتی پشت بام بدون ایزوگام، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. قابلیت اجرا به صورت سرد

یکی از مهم‌ترین مزایای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام اجرای آن به صورت سرد است. ایزوگام‌ها باید حتما با درجه حرارت بالا در پشت بام اجرا شوند که این موضوع پیچیدگی اجرای آن‌ها را به همراه دارد و علاوه بر این موضوع، می‌تواند باعث خطرات جدی نیز شود. ولی عایق‌کاری بدون ایزوگام بدون نیاز به حرارت و با روش سرد قابل انجام است.

2. اجرای ساده و سریع

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام و با عایق‌های پلیمری بسیار سریع انجام می‌شود. با غلطک‌های معمولی که برای رنگ آمیزی استفاده می‌شود، می‌توان این نوع عایق را در کف پشت بام‌ها به اجرا در آورد. به دلیل اجرای ساده و سریع، می‌توانید سطوح وسیع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عایق کاری کنید.

3. عدم آلودگی محیط زیست

ایزوگام می‌تواند خطرات جدی را برای محیط زیست به همراه داشته باشد. از این رو برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست می‌توان از عایق‌های ایمن‌تر پلیمری استفاده کرد. به دلیل اینکه این نوع عایق‌ها دارای مواد تشکیل دهنده مضر نیستند، می‌توانند برای محیط زیست نیز ایمن باشند.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام امکان پذیر است؟

4. سهولت در خشک شدن

سرعت خشک شدن عایق سفید در کف پشت بام بسیار سریع است. به گونه‌ای که در عرض 6 الی 8 ساعت عایق در مرحله اولیه خشک شده و قابل استفاده است. البته باید توجه کرد که دمای محل اجرا و میزان رطوبت نیز در سرعت خشک شدن این نوع محصول تاثیر بسزایی دارد. خشک شدن سریع این پوشش در کف پشت بام، اجازه ورود آلودگی‌ها و گرد و غبارها را به داخل عایق نمی‌دهد و یک پوشش کاملا یکنواخت را ایجاد خواهد کرد.

فارکوهلدینگ؛ ارائه دهنده بهترین محصولات برای عایق کاری پشت بام

با توجه به نیاز ساختمان‌های مختلف به عایق رطوبتی، بسیار مهم است که این محصولات با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه شوند. فارکوهلدینگ، بزرگ‌ترین تولید کننده پوشش‌های محافظتی است و به شما امکان خرید انواع عایق رطوبتی پشت بام را می‌دهد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین نوع عایق برای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط