✔ کاربرد کفپوش ضد ضربه اپوکسی:

اپوکسی ماده ای است به شکل مایع، که برروی سطوح ریخته خواهد شد. پس از گذر مدّت زمانی آن نیز خشک میشود و یک سطوحی شکیل، ضد ضربه و مستحکم برای شما ایجاد مینماید.

این کفپوش های صنعتی یا همان کفپوش اپوکسی، یک کفی بسیار منحصر به فرد با کاربردهایی گوناگون در منازل و مکان های صنعتی و محیط های کاری، برای شما شکل خواهد داد.

از حائز اهمیت ترین مزیت های کفپوش ضد ضربه اپوکسی ما ؛ بهتر است در امتداد متن بیان داریم. شاید که شما بتوانید در این مسیر بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

▪ نگاهی به کفپوش اپوکسی به گونه ای تخصصی؛

EPOXY؛ پولی پوکساید و یا کفپوش اپوکسی از جهت شیمیایی یک بسپار ترموست محسوب میشود که ناشی از واکنش رزین اپوکساید با سخت کننده ی پلی آمید و پلی آمین است.

قیمت ارزان کفپوش ضد ضربه اپوکسی با اکتفاء به دامنه ی کاربرد وسیعی که دارد، بی علّت نیست. مِن جمله در مواد رنگ اپوکسی، کفپوش اپوکسی، اپوکسی های گرانیتی، اف آرپی و چسب ها میباشد.

▪ درباره ی کفپوش ضد ضربه اپوکسی بیشتر بدانید!

به منظور اجرای کفپوش اپوکسی که یک محصولی میباشد، دو جزئی و حاوی مقاومت مکانیکی بالا و ضد ضربه، مقاومت شیمایی بسیار در مقابل مواد اسیدی و قلیایی، چربی ها، آلودگی ها و… است، باید افراد متخصص حضور به عمل آورند. نیز آن میتواند سطوحی صاف و صیقلی در مکان های کاری و صنعتی برای شما ایجاد نماید.

▪ مزایای کفپوش ضد ضربه اپوکسی در نگاهی کلّی؛

ابتدایی ترین خصوصیات کفپوش اپوکسی حفاظت آن از سطوح زیرین خود در مقابل فرسایش است.

به عبارتی این ماده یک سطوحی تمیز، یک نواخت، بدون درز برای شما ایجاد خواهد نمود. جالب است به این نکته هم واقف باشید که اپوکسی، هرگز و به هیچ عنوان از خود گرد و غبار ایجاد نخواهد کرد.

حال آن که؛ این کفپوش ها حاوی مقاومت مکانیکی بسیاری هستند به عبارتی میتوانند تقریباً پنج الی شش تن بار را متحمل گردند.

علاوه بر این مورد؛ اپوکسی حاوی استحکامات شیمایی است. بنابراین همان گونه که در قسمت فوقانی متن خود بیان نمودیم، میتواند در مقابل مواد اسیدی، شیمایی و حتی قلیایی از خود مقاومت نشان دهد.

جدای از مقاومت بسیار و ضد ضربه بودن کفپوش های اپوکسی به شدّت مدرن، شیک و زیبا میباشند. از سویی دِگر به هنگام به اجراء رسانیدن این قبیل از کفپوش ها شما هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با رنگ بندی آن نخواهید داشت.

 

▪ بیان برخی از معایب کفپوش اپوکسی؛

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که کفپوش های اپوکسی حاوی معایب جدی و حائز اهمیتی نیستند. شاید به همین علّت است که بهره گیری از کفپوش های ضد ضربه اپوکسی در چند سال اخیر با افزایش چَشم گیری رو به رو گشته است. ولیکن در یک نگاهی عمومی، برخی از مهم ترین معایب کفپوش های اپوکسی را میتوانیم در موارد ذیل خلاصه نماییم؛

  • هزینه منوط بر آن ما به ازای هر متر مربع در مقایسه با رنگ های متداول، اندکی بیشتر است. چرا که از مواد اوّلیه ی گران قیمت تری در بطن آن استفاده میشود. از سویی قطعاً آن ها نسبت به رنگ های معمولی، مقاوم تر میباشند.
  • در برخی از کاربردها که منعطف بودن کفپوش برای ما حائز اهمیت میباشد، امکان دارد اپوکسی شکننده به نظر رسد.
  • اپوکسی چنانچه که در معرض نور آفتاب واقع شود، رنگ خود را به کمی زرد شدن، تغییر خواهد داد. از سویی ممکن است پس از گذشت مدّت زمانی بسیار، پدیده ی گچی در بطن آن به چَشم خورد.

بهتر است از نظر مقاوم بودن در برابر ورود ضربه نگاهی اندازیم به کفپوش های صنعتی؛

▪ کفپوش های صنعتی و ضد ضربه بودن آنها؛

از جمله اقسام حائز اهمیت کفپوش های صنعتی، اپوکسی ضد ضربه و با ترافیک بالا میباشد که مخصوص کارخانه هایی طراحی گشته است که، ماشین آلات و وسیله های سنگین در آن تردد میکند. با اکتفاء به بار و اصطکاک ماشین آلات  میتوان کفپوش ها را در ضخامت های گوناگونی به مرحله اجراء رساند. به عنوان نمونه؛

کفپوش های سه میلی متری اپوکسی بار تقریباً پنج الی شش تن را به خوبی تحمل خواهد نمود. در صورتی که شما مایل هستید کفپوش های اپوکسی شما شامل مقدار مقاومت بیشتری باشد، میتوانید به ضخامت های بیشتر آن هم توجه کنید.

▪ چگونگی حفظ و نگه داری کفپوش ضد ضربه اپوکسی؛

کفپوش های اپوکسی چون دیگر پوشش ها قطعاً به حفاظت و نگه داری صحیح نیاز دارد. پس بهتر است به نکات ذیل توجه نمایید؛

  • اعمال نظافت های دوره ای، بهره گیری از مواد شوینده مخصوص به هنگام تمیز نمودن آن.
  • بهتر است از ورود ضربات سنگین و تنش های ناگهانی به کفپوش پیش گیری به عمل آورید.
  • از ریختن مواد شیمیایی غلیظ و بسیار خطرناک بر روی کفپوش جلو گیری به عمل آورید.
  • و در نهایت عدم نزدیک نمودن نقطه جوش و حرارت به کفپوش موجود بر روی سطوح شما.

 

 

 

از ویژگی های بارز کفپوش اپوکسی می توان به ضد سایش، ضد ضربه ، یکپارچه بودن ، ضد آب ، قابلیت ترمیم سریع ، قابلیت شست و شو با انواع مواد شوینده می توان اشاره کرد.

مقاوم در برابر ضربه و فشار

اپوکسی بسیار قوی و مقاوم در برابر فشار و ضربه است. بدین معنی که اگر اجسامی که سقوط می کنند یا بر روی سطح کشیده می شوند، چنانچه شکست، ترک یا شکاف ایجاد نکنند، مشکلی ایجاد نمی شود. به خاطر این توانایی، رنگ اپوکسی عموماً در انبارها، گاراژها و فروشگاه‌ های تعمیر خودرو مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

ضد اسید بودن اپوکسی

کاربرد این کفپوش در صنایع نظامی ، نفت وپتروشیمی ، مس و کلا در صنایعی که بحث خوردگی معضل و مشکل دارند استفاده می شود. شما برای کاربردهای مختلف کفپوش اپوکسی میتوانید با تکنیک ها مختلف که فارکو برای شما پیاده سازی مینماید محیط خود را پوشش دهید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط