در اینکه کفپوش های اپوکسی به دلیل اجرا به صورت یکپارچه و زیبایی منحصر به فرد، جزء پرفروش ترین کفپوش های موجود در بازار می باشند؛ شکی نیست. این کفپوش ها با ساختار جذاب، کیفیت بالا و عایق خوب برای رطوبت در هر فضایی قابلیت اجرا دارند؛ اما نحوه اجرای آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. کفپوش اپوکسی غلطکی، یکی از انواع کفپوش های اپوکسی موجود در بازار است که به صورت غلطکی در محل اجرا می شود و می تواند ویژگی های بهترین کفپوش اپوکسی را به همراه داشته باشد.

کفپوش اپوکسی غلطکی چیست؟

کفپوش اپوکسی غلطکی نوعی از کفپوش های قابل اجرا در محل است که از ترکیب دو جزء رزین و هاردنر پلی آمید تشکیل می شود. این کفپوش چسبندگی بسیار بالایی روی زمین دارد و می تواند با کمک غلطک ها، روی زمین اجرا گردد. به همین خاطر است که این کفپوش ها با نام غلطکی شناخته می شوند.

ضخامت کفپوش غلطکی نسبت به سایر کفپوش های اپوکسی پایین تر است. اجرای غلطکی این کفپوش ها، باعث ایجاد یک سطح یکنواخت روی کف زمین می شود. این کفپوش ها در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند. می توان آن ها را برای کف ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری اجرا کرد. امتیاز مهمی که می توان به این کفپوش ها اختصاص داد، امکان اجرای آن ها بدون درز است. از این میکروارگانیسم ها، باکتری و بسیاری از ترکیبات مضر در این کفپوش رشد نمی کنند و نظافت آن ها نیز بسیار ساده تر است.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به صورت غلطکی چگونه است؟

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به صورت غلطکی چگونه است؟

برای اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی ، در اولین قدم باید آماده سازی سطح انجام شود. برای این کار باید کل سطحی که قرار است کفپوش روی آن قرار بگیرد، با کمک تمیز کننده های مخصوص تمیز شود. به طوری که هیچ گونه آلودگی یا گرد و غباری در کف وجود نداشته باشد. سپس باید دو جزء کفپوش اپوکسی که شامل رزین و هاردنر می باشند، با یکدیگر ترکیب گردند.

برای ترکیب دو جزء کفپوش اپوکسی، باید ابتدا جزء اول را اضافه کرده و با همزن هم بزنید. سپس به آرامی جزء دوم را به جزء اول اضافه کنید و با همزن مکانیکی هم بزنید تا ترکیب یکنواخت بدست بیاید. کل ترکیب به دست آمده باید در عرض 120 دقیقه روی سطح زمین اجرا شود. در غیر این صورت، کیفیت خود را از دست می دهد و عملا قابلیت اجرا روی سطح ندارد. برای اجرا باید کفپوش در کف زمین ریخته شود و با کمک غلطک صاف گردد. به طوری که ضخامت کفپوش اپوکسی در همه جای زمین یکسان باشد.

ویژگی های کفپوش غلطکی اپوکسی

کفپوش غلطکی اپوکسی به دلیل اجرا به صورت یکپارچه و فراهم کردن سطح زیبا، می تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها در ساختمان ها شناخته شود. این کفپوش ها قابلیت اجرا در رنگ ها و مدل های مختلف را دارند. همچنین می توان آن ها را روی سطح مختلف اجرا نمود.

دوام بالا

اپوکسی به عنوان یک کفپوش با دوام شناخته می شود که اجرای آن در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری پر رفت و آمد، مزیت های زیادی را به همراه دارد. اجرای یکپارچه و بدون درز این کفپوش ها، اجازه ورود آب یا آلودگی ها را به داخل آن ها نمی دهد. نظافت این کفپوش ها بسیار ساده است. خاصیت عایق کاری آن ها باعث شده تا بتوان با ایمنی حداکثری از این کفپوش ها در محیط های مختلف استفاده کرد.

صرفه جویی در هزینه

به دلیل اینکه میزان مصرف کفپوش اپوکسی غلطکی نسبت به سایر روش های اجرای کفپوش اپوکسی کمتر است، می توان با این روش اجرای کفپوش در هزینه ها صرفه جویی کرد. از این رو برای محیط های بزرگ که اجرای کفپوش می تواند هزینه بر باشد، کفپوش غلطکی انتخاب بسیار خوبی محسوب می شود. فقط کافیست که این کفپوش ها با توجه به رنگ و ترکیبات دلخواه انتخاب گردند.

قابلیت اجرا به صورت پرتقالی

غلطک استفاده شده برای اجرای کفپوش اپوکسی می تواند به صورت ساده یا سوزن دار باشد. مدل سوزن دار این غلطک باعث ایجاد یک سری سوراخ های ریز روی کفپوش اپوکسی می شود. این نوع کفپوش، با نام کفپوش پرتقالی شناخته می شود و می تواند روی سطوح زمین با بهترین کیفیت اجرا گردد. کفپوش های پرتقالی به دلیل نداشتن ساختار صیقلی، لغزندگی کمی دارند. از این رو می توان آن ها را برای ساختمان هایی که خطر لغزش زیاد است، مورد استفاده قرار داد.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به صورت غلطکی چگونه است؟

زیرسازی صحیح برای اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی

برای اینکه چسبندگی کفپوش اپوکسی غلطکی افزایش پیدا کند، لازم است که زیرسازی صحیح انجام شود. برای این کار بسیار مهم است که سطح کاملا پاکسازی گردد. علاوه بر این، اگر نیاز به اجرای این کفپوش روی بتن را دارید، بهتر است که روی سطح بتن یک سری شیارهای ریز یا خراش ایجاد کنید. در این صورت چسبندگی کفپوش روی سطح چندین برابر بیشتر خواهد شد.

هزینه و مقدار مصرف کفپوش اپوکسی غلطکی

مقدار مصرف کفپوش اپوکسی به شیوه غلطکی به ازای هر متر مربع، حدود 400 گرم است. با افزایش متراژ محل، میزان کفپوش اپوکسی استفاده شده نیز افزایش پیدا می کند. هزینه مربوط به اجرای این کفپوش ها نیز بستگی به ضخامت کفپوش، مقدار کفپوش استفاده شده و همچنین کیفیت مواد اولیه دارد. بدیهی است که قیمت این کفپوش ها بر اساس هر متر مربع محاسبه می شود و هر چقدر ابعاد محلی که باید با کفپوش طراحی و ساخته شود؛ بیشتر باشد، هزینه استفاده از این نوع کفپوش نیز بالاتر می رود.

فارکوهلدینگ؛ مشاور شما برای اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی

فارکوهلدینگ؛ مشاور شما برای اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی

در صورتی که نیاز به اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی با کمک یک تیم متخصص و حرفه ای را دارید، می توانید از تیم حرفه ای شرکت فارکوهلدینگ کمک بگیرید. این شرکت تولید کننده مواد اولیه کفپوش اپوکسی و مجری انواع کفپوش های اپوکسی در محیط های مختلف با کمک تجهیزات حرفه ای و استانداردهای روز جهانی است که خدمات خود را با مشاوره رایگان، به شما ارائه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط