سنگ به عنوان متداول‌ترین متریال‌ها برای ساختمان سازی شناخته می‌شود که در صورت داشتن عملکرد بسیار خوب، می‌تواند برای اجرا در محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری و … استفاده شود. سنگ‌ها هم برای استفاده در فضای داخلی و هم برای استفاده در فضای خارجی خریداری می‌شوند؛ اما باید به نحوه نصب و استحکام ماده‌ای که برای نصب آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز توجه شود. چسب اپوکسی سنگ، یکی از بهترین چسب‌هایی است که برای چسباندن سنگ در جای خود استفاده می‌شود و به دلیل قدرت بالایی که در برابر رطوبت، حرارت و تغییرات دمایی دارد، می‌تواند در هر محیطی اجرا گردد. برای آشنایی با مزایا و معایب چسب اپوکسی دو جزئی سنگ، این مقاله را تا انتها بخوانید.

چسب اپوکسی سنگ چیست؟

رزین اپوکسی یکی از انواع متریال‌هایی است که کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. از کفپوش اپوکسی پارکینگ بگیرید تا انواع چسب و ملات اپوکسی که هر کدام می‌توانند کاربردهای متنوعی در صنایع ساختمان سازی و محیط‌های صنعتی داشته باشند. چسب اپوکسی سنگ یکی از انواع چسب‌های موجود در بازار است که بر پایه رزین اپوکسی تولید می‌شود و با قدرت چسبندگی بسیار بالا، می‌تواند برای چسباندن انواع سنگ در محیط بیرونی و داخلی خانه استفاده شود.

چسب اپوکسی سنگ در واقع یک چسب دو جزئی است که برای استفاده از آن، می‌بایست حتما دو جزء را با یکدیگر ترکیب کنید تا به آن دوام و استحکام مورد نظر برای چسب برسید. در نهایت با زدن چسب اپوکسی در پشت سنگ، می‌توانید سنگ‌ها را در فضاهای مختلف داخلی و خارجی نصب کنید و از قدرت چسبندگی چسب بهره مند شوید.

مزایا چسب اپوکسی برای سنگ

مزایا چسب اپوکسی برای سنگ

انتخاب چسب اپوکسی دو جزئی سنگ می‌تواند مزایای زیادی را برای چسباندن سنگ‌های نما و سنگ‌های داخلی داشته باشد. این مزیت‌ها را مدیون قدرت چسبندگی و دوام بسیار زیاد رزین اپوکسی هستیم که با ساختار خود اجازه می‌دهد آن را برای چسباندن هر نوع سنگی از جمله سنگ مرمریت، سنگ آنتیک، سنگ مرمر، سنگ گرانیت و … استفاده کنیم. از جمله مزیت‌های استفاده از این چسب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت خشک شدن بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای چسب اپوکسی سنگ، سرعت خشک شدن بالا است. این چسب با مخلوط رزین و هاردنر تهیه می‌شود و می‌تواند به سرعت در محیط مورد نظر خشک گردد. از این رو سرعت اجرای سنگ را در محیط چندین برابر افزایش می‌دهد.

  • خاصیت عایق

چسب اپوکسی سنگ معمولا عایق بسیار خوبی در برابر آب و الکتریسیته است. از این جهت می‌توان در محیط‌های مرطوب از این چسب استفاده کرد. همچنین عدم انتقال جریان برق به واسطه این چسب، جزء مهم‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود.

  • استحکام بالا

چسب اپوکسی دو جزئی سنگ به دلیل داشتن دو جزء هاردنر و رزین، مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد و می‌تواند فشار، ضربه و کشش را به بهترین شکل تحمل کند. از این جهت استفاده از این چسب در محیط‌هایی با شرایط خاص می‌تواند مزایای متنوعی را به همراه داشته باشد.

  • پایداری ابعادی زیاد

پایداری ابعاد چسب به ویژه در تغییرات دمایی اهمیت بسیار زیادی دارد. چسب اپوکسی به خوبی در برابر تغییرات دمایی مقاومت می‌کند و دچار تغییر حجم نمی‌شود.

  • سازگاری با مواد و متریال مختلف

چسب‌های اپوکسی سنگ می‌توانند به عنوان یک ماده چسبنده برای انواع سنگ‌ها استفاده شود. علاوه بر این، این چسب می‌تواند روی سطوح چوب، سرامیک، سنگ، پلاستیک، بتن و … اجرا شود و چسبندگی بالایی را از خود نشان دهد.

  • مقاومت در برابر شرایط محیطی خاص

چسب اپوکسی می‌تواند در برابر تغییرات دمایی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین این چسب در برابر نفوذ آب، سرما و گرما و مواد شیمیایی مختلف از جمله اسیدها و بازها عملکرد بسیار خوبی دارد.

  • ماندگاری بسیار بالا

از چسب اپوکسی می‌توان برای پروژه‌هایی با طول عمر بالا استفاده کرد. این چسب‌ها در اثر گذر زمان تخریب نمی‌شوند و تغییر رنگ نخواهند داد. از این جهت آن‌ها با ماندگاری بسیار بالای خودشان می‌توانند در هر یک از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی استفاده شوند.

  • شفاف و بدون رنگ

چسب‌های رنگی مانند ملات سیمانی می‌توانند روی کیفیت و زیبایی کار برای اجرای سنگ‌ها تاثیر منفی بگذارند. چسب اپوکسی سنگ به دلیل شفافیت بالای خود و بدون رنگ بودن، می‌تواند برای اجرای انواع سنگ‌ها بدون کثیف کاری استفاده شود.

چسب اپوکسی دو جزئی سنگ

معایب چسب اپوکسی دو جزئی سنگ

با وجود مزایای متنوع چسب اپوکسی سنگ، این چسب دارای معایبی نیز هست که توجه به آن‌ها برای افرادی که قصد استفاده از این چسب را دارند، خالی از لطف نیست. در ادامه شما را با معایب چسب اپوکسی برای نصب سنگ آشنا می‌کنیم.

  • بوی ناخوشایند

یکی از مهم‌ترین معایب چسب‌های اپوکسی دو جزئی سنگ، بوی ناخوشایند آن است. این چسب دارای بوی نامطبوع و آزاردهنده‌ای است و باید حتما در محیط‌هایی با تهویه مناسب استفاده شود.

  • قیمت نسبتا بالا

چسب‌های اپوکسی سنگ از نظر قیمتی نسبت به برخی از چسب‌های دیگر گران‌تر هستند. با این وجود، ویژگی‌های برتر آن‌ها باعث شده تا بتوان از قیمت این چسب‌ها چشم پوشی کرد.

  • موج دار شدن سطح چسب

یکی از معایب چسب اپوکسی سنگ که باعث شده گاهی اوقات اجرای سنگ را دچار پیچیدگی کند، موج دار شدن آن است. در برخی از مواقع، سطح چسب موج دار می‌شود و باید حتما قبل از نصب سنگ به وجود موج در سطح توجه داشت.

  • گیر افتادن حباب و گرد و غبار

اگرچه برای اجرای رزین اپوکسی باید حتما سطح را از گرد و غبار پاک کرد، اما ممکن است در حین اجرا گرد و غبار یا حباب‌هایی داخل رزین محبوس شوند که این موضوع می‌تواند باعث کاهش چسبندگی چسب اپوکسی گردد.

فارکوهلدینگ؛ تولید کننده مواد اولیه اپوکسی

چسب اپوکسی سنگ از جمله چسب‌های تولید شده بر پایه رزین است. رزین‌های آب بندی و چسب‌های اپوکسی همگی بر پایه رزین اپوکسی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. فارکوهلدینگ به عنوان بهترین تولید کننده مواد اولیه اپوکسی، محصولات خود را با کیفیت عالی و مطابق با استانداردهای جهانی به بازار عرضه می‌کند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای خرید انواع عایق سفید و پوشش‌های محافظت کننده، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط