همانطور که اطلاعات کافی برای رزین یا رزین اپوکسی دارید میتوانیم در این بخش به مبحث آب بندی رزین مراجعه کنیم.

رزین که مایعی شفاف با خاصیت کشسانی و واترپروف است که بر پایه رزین اکریلیک و پلیمرهای اصلاح کننده به منظور آببندی منابع و مخازن بتنی تولید میگردد و همچنین کفپوش اپوکسی خوراک آن است .

رزین آب بندی با سیمان کاملا سازگار بوده و با افزودن به ملات ماسه و سیمان، پودر بندکشی و یا انواع ترمیم کننده و ایجاد فیلم داخلی موجب نفوذ ناپذیری بستر سیمانی در برابر آب، رطوبت و املاح خورنده می شود و سیستم پایداری را تشکیل می دهد. همچنین به دلیل ایجاد پیوند قوی بین ذرات داخلی بتن یا ملات، سبب چسبندگی بهتر آنها به بستر بتنی می گردد. از خصوصیات بارز رزین آببندی انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی آن بوده که در تنشهای دمایی ناشی از نشست ساختمان و انبساط و انقباض ملاتهای سیمانی سبب جلوگیری از ترک خوردگی خواهد شد.

موارد مصرف رزین در بستر های نیاز به آب بندی

آببندی منابع بتنی، مخازن و استخرهای آب، به همراه ترمیم کننده  واترپروف
ماهیچه کشی کنج ها و سطوح نشتی در منابع آبی
به عنوان چسب بتن جهت عملیات مرمت ترک خوردگی، شکستگی و پریدگی بتن و ملات
به عنوان افزودنی به بتن، ملات و پودر بندکشی جهت واترپروف نمودن سازه های بتنی

مزایای رزین آب بندی

ایجاد بستری پایدار و پردوام جهت آببندی محیط شما
چسبندگی، انعطاف پذیری و مقاومت کششی زیاد در برابر هر چیزی !
مقاومت بالا در مقابل نفوذ آب و املاح شیمیایی

شک نکنید مزایای دیگر آن را خودتان برایمام بعد از استفاده خواهید گفت !!!

طریقه مصرف این رزین

رزین آببندی محصولی غلیظ است و نمی توان آنرا بصورت مستقیم با پودر ملات ترکیب نمود. به همین دلیل بایستی در ابتدا با ترکیب آن با آب مصرفی ملات طبق نسبتهای ذیل، محلول پرایمر مربوطه را تهیه کنید.  قبل از چسباندن ملات یک لایه از پرایمر به سطح زیرین با قلم مو اعمال شود. سپس از همین محلول پرایمر بجای آب مورد نیاز جهت ساخت ملات استفاده گردد.

روش تهیه پرایمر رزین آب بندی

جهت عملیات ترمیم، سیمان کاری و بندکشی واترپروف یک کیلوگرم رزین آببندی با دو کیلوگرم آب به مدت حداقل 2 دقیقه مخلوط گردد تا محلول یکنواختی بدست آید.

جهت عملیات آببندی منابع، مخازن، استخرها و ماهیچه کشی یک کیلوگرم رزین آببندی با یک کیلوگرم آب به مدت حداقل 2 دقیقه مخلوط گردد تا محلول یکنواختی بدست آید.

توجه: محلول پرایمر را فقط به میزانی که مورد استفاده قرار میگیرد تهیه کنید و آنرا طی روزهای آتی جهت عملیات آببندی مجددا بکار نگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط