انواع پوشش های صنعتی و اروپایی برای محافظت از پوشش نمای ساختمان در سرما و گرما و همچنین در شرایط آب و هوایی مختلف تابستان و زمستان در فارکو (فراز اندیشان راستین) ارائه میگردد.

خدمات نمای ساختمانی از قبیل رنگ آمیزی گروهی از مصالح شامل رنگ‌ها‌، جلاها، لعاب‌ها‌‌، شلاک‌، لاکه‌، مواد رنگرزی‌، پر کننده‌ها ‌و سیلرها‌ و یا حتی رزین ها هستند که به عنوان پوشش‌های محافظ ساختمان،‌ به کار می‌روند.

انواع رنگ ها نمای

همانطور که میدانید روغن‌ها از مواد اولیه رنگ‌های سنتی میباشند و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های جدیدی در صنعت رنگ در ایران حاصل شده‌ و رنگ‌های الکیدی، امولسیونی رزینی، متالیک و لومینسنت‌، مکمل رنگ‌های روغنی شده‌اند.

سطوح مختلف برای رنگ آمیزی

برای رنگ آمیزی سطوح مختلفی موجود میباشد مانند : سطوح قیری و قیراندود‌ ، سطوح اسکلت فولادی ، سطوح اندود سیمانی ، سایر سطوح شما برای هر سطحی نیازمند مواد و رنگ مختص آن سطح میباشد

انواع پوشش محافظ ساختمان

– انواه جلاها – varnish

جلاها: مایع شفافی هستند و به عنوان روکش محافظ روی سطوح مختلف به کار می روند و باعث جلوگیری از خردگی و براق شدن آن ها می شوند. جلاها به سه دسته زیر تقسیم می شوند: رزین مصنوعی ، رزین طبیعی و رزین طبیعی اصلاح شده

– لعاب ها – Glaze

جالبه بدونید لعاب از افزودن رنگ دانه به لعاب ها حاصل میشوند و شفاف و نیمه شفاف و کدر میباشند.
معمولا لعاب برای جلوگیری از نفوذ آب، تاثیر مواد شیمیایی قلیایی و اسیدی (به جز اسید فلوریدریک) و دوام بیشتر، روی کاشی ها و سرامیک ها به ضخامت حدود یک دهم تا سه دهم میلیمتر کشیده شده و پخته می شوند.

انواع لعاب:

– لعاب های گداز آور – Fluxing Glaze
– لعاب های شیشه ای – Vitreous Glaze
– لعاب های نمکی – Salt Glaze

– فیلرها

فیلرها عمدتا روی سطح نهایی چوب به کار می روند تا با پر کردن حفره ها و رگه های باز سطح چوب، آن را صاف و یکدست نمایند فیلرها بر دو نوع هستند: فیلرهای خمیری برای چوب های رگه باز و فیلر های مایع برای چوب های رگه بسته.

رزین نمای ساختمان

دیوار ساختمان شما وقتی در برابر بارانی با سرعت 32 کیلومتر در ساعت قرار گیرد مخصوصا در شهرهای شمالی کشور ، می تواند طی مدت 6 ساعت بیش از 10 لیتر آب به ازای هر متر مربع را در دیوارهای ساختمان جذب کند حالا رزین نمای ساختمان مهم میشود.

رزین اپوکسی نمای ساختمان

رزین اپوکسی نمای ساختمان برای براق کردن سنگ نما و یا آجر نما استفاده می‌شود. نما ساختمان‌هایی که رنگ و روی آن ها قدیمی و از بین رفته باشد را می‌توان با رزین نمای ساختمان و اجرای جلادهنده نما و براق کنندها به حالت اولیه برگرداند. همانطور که کفپوش اپوکسی به کف محیط شما زیبایی میدهد رزین اپوکسی هم میتواند زیبایی و دوام نمای ساختمان شما چندین برابر نماید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط