در سال های اخیر به دلیل اهمیت جلوگیری از هدررفت انرژی، روز به شما به شمار عایق های ضد رطوبت، ضد آب و ضد صوت افزوده شد. عایق پاششی یکی از انواع روش های عایق کاری است که با سهولت و سرعت بیشتر به عایق کاری سطوح می پردازد. فوم پاششی پلی اورتان، یکی از انواع عایق های پاششی است که می تواند به صورت پاششی روی سطح اجرا شود و عملکرد مناسبی نیز داشته باشد. در صورت نیاز به اجرای عایق فوم پلی یورتان پاششی در محل و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فوم، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

فوم پاششی پلی اورتان چیست؟

عایق پلی یورتان پاششی یکی از بهترین عایق های قابل اجرا در سطوح مختلف است که می تواند به عنوان عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع عایق با اسپری شدن روی سطح توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود. عایق پلی اورتان از نوع پاششی از ترکیب دو جزء ماده شیمیایی هیدروژن دار و ایزوسیانات تشکیل می شود.

برای اجرای این نوع فوم، لازم است که ابتدا دو جزء با تکان دادن محفظه ترکیب شوند و سپس روی سطح مورد نظر پخش گردند. ترکیب بدست آمده می تواند با هوا خشک شود و ساختاری منسجم از عایق پلاستیکی را روی سطح به وجود آورد. فوم های پلی یورتان بسیار سبک هستند و می توان آن ها را در هر سطحی اجرا کرد.

فوم پاششی پلی اورتان چیست؟

فوم پاششی چه نوع عایقی است؟

فوم پاششی با ضخامت های مختلف می تواند به عنوان عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع فوم به دلیل اینکه از انتقال حرارت جلوگیری می کند، اجازه هدررفت انرژی را می دهد. از این رو می توان برای بهینه کردن مصرف انرژی در ساختمان ها و منازل، از این نوع پوشش عایق استفاده کرد.

از طرفی به دلیل اینکه یک سری تخلخل های ریزی در عایق پاششی پلی یورتان پس از خشک شدن به وجود می آیند، اجازه نمی دهند که صوت از داخل فوم ها عبور پیدا کنند. از این رو، این نوع عایق از آلودگی صوتی در یک محیط نیز جلوگیری می کند.

نحوه اجرای فوم پلی یورتان پاششی در محل

یکی از دلایلی که باعث شده فوم پاششی پلی اورتان محبوبیت بسیار زیادی در میان عایق کاران ساختمان ها پیدا کند، اجرای ساده و سریع آن است. برای استفاده از عایق از نوع پاششی، نیاز به یک دستگاه مخصوص است. در این دستگاه دو جزء عایق به صورت جداگانه نگهداری می شوند و زمانی که نیاز به اجرای آن ها روی یک سطح است، باید 20 بار قوطی به طور کامل تکان داده شود تا مواد داخل آن به خوبی با یکدیگر ترکیب گردند.

دقت کنید که نازل را در نوک تفنگی دستگاه مخصوص به صورت عمودی قرار دهید. به طوری که هیچ فاصله ای بین تفنگ و نازل نباشد تا کف نشت نکند. قبل از شروع فرآیند پاشش عایق، حتما از طریق پشت دستگاه میزان فشار را مشخص کنید. سپس در فاصله 40 تا 45 متری از سطح قرار بگیرید و فوم را روی سطح اسپری نمایید. حتما از پوشش مخصوص، ماسک و دستکش برای اجرای این نوع فوم استفاده کنید.

در یک فاصله یکسان به محل مورد نظر قرار بگیرید. چون جابجا شدن شما می تواند باعث ناهمواری در سطح جهت اجرای عایق شود و این موضوع خاصیت عایق بودن فوم پلی اورتان را کاهش می دهد. بهترین ضخامت برای این نوع عایق، 5/1 سانتی متر است و باید حتما این نوع فوم را در سه لایه مختلف به اجرا در آورید.

نحوه اجرای فوم پلی یورتان پاششی در محل

مزایای استفاده از فوم پاششی پلی اورتان

استفاده از پلی یورتان پاششی در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد. به ویژه اینکه این نوع پوشش عایق، نسبت به سایر پوشش ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. این نوع فوم بدون اینکه نیاز به اتصالات داشته باشد، در سطوح مختلف قابل اجرا است. سرعت اجرای عایق فوم پلی اورتان بسیار زیاد است و قدرت چسبندگی آن نیز بالا است. سایر مزیت های استفاده از این نوع فوم پاششی، شامل موارد زیر می باشند:

  • قابلیت اجرا در متراژهای بالا در کوتاه ترین زمان ممکن
  • بدون نیاز به اتصالات و پیچیدگی برای اجرا
  • دارای قدرت چسبندگی بالا روی انواع سطوح
  • جذب آب با سرعت و قدرت زیاد
  • دارای خاصیت پاششی بسیار ساده
  • وزن بسیار سبک و مناسب
  • مقاومت در برابر انتقال حرارت و سوت
  • پاشش عایق به صورت یکدست و یکنواخت روی سطح
  • مقاومت بالا در برابر انواع حلال های رقیق کننده و استون

قیمت فوم پاششی پلی یورتان

قیمت پلی یورتان پاششی وابسته به عوامل بسیار متنوعی است. به طور کلی، نوسان قیمت در این نوم فوم بسیار زیاد است. چرا که فوم های پاششی به صورت از پیش آماده نیستند و مواد اولیه که برای آن ها به کار می روند، روی قیمت آن ها تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. علاوه بر این موضوع، میزان ضخامت مورد نیاز برای اجرای این فوم ها، برند تولید کننده مواد اولیه عایق پلی اورتان و همچنین دستمزد اکیپ های اجرایی، همگی روی هزینه اجرای این فوم ها تاثیرگذار هستند که باید به آن توجه داشته باشید.

قیمت فوم پاششی پلی یورتان

بهترین فوم پاششی پلی اورتان در فارکورهلدینگ

کیفیت مواد اولیه استفاده شده برای تولید فوم های پاششی جهت عایق کاری ساختمان ها، محیط های صنعتی، دیوار و سقف اهمیت بسیار زیادی دارند. شرکت فارکوهلدینگ، یک شرکت تخصصی در زمینه تولید انواع عایق رطوبتی و صوتی است که توانسته با آخرین تکنولوژی های روز جهانی و علم بروز، بهترین فوم های پاششی را تولید کند. در صورت نیاز به اجرای عایق پاششی پلی اورتان در فضاهای مختلف، می توانید با کارشناسان فارکوهلدینگ در تماس باشید تا علاوه بر اعلام قیمت، نحوه اجرا و مدت زمان مورد نیاز برای عایق کاری را به شما توضیح دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط