درب ها و پنجره‌های یک ساختمان یکی از اجزای اصلی آنها محسوب می‌شود بنابراین باید در تعمیر و نگهداری آنها اقدامات مختلفی را انجام دهیم. یکی از اقدامات مراقبتی استفاده از بهترین رنگ درب و پنجره است که به واسطه نوع فرمولاسیون منحصر به فرد و با کیفیتی که این رنگ‌ها دارند می‌توانند یک غشای محکم و نفوذ ناپذیر را در سطح کار ایجاد کنند.

همچنین یک نمای زیبا و از همه مهمتر ساختار پایدار و با طول عمر بالایی را ایجاد خواهند کرد. رنگ‌ها و پوشش‌های مختلفی بر اساس موقعیت درب‌ها و پنجره‌ها و شرایط محیط قابل اجرا هستند. در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل یک راهنمایی در مورد عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگ همچنین انواع رنگ‌های مناسب برای اینگونه پروژه‌ها اطلاعاتی را ارائه دهیم.  پس اگر به دنبال انواع رنگ برای پوشش دهی درب و پنجره ساختمان هستید این مقاله مختص شما می‌باشد.

پوشش‌های رنگی مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانند برای نوسازی و تزیین نمای داخلی استفاده شود. این پوشش‌ها شامل کفپوشی اپوکسی سه بعدی و کفپوش پلی یورتان دکوراتیو هستند.

10 عاملی که باید در انتخاب بهترین رنگ برای درب و پنجره نظر بگیرید

انتخاب بهترین رنگ درب و پنجره مستلزم در نظر گرفتن چندین فاکتور برای اطمینان از طول عمر، زیبایی و عملکرد رنگ است که در بخش ذیل به آنها اشاره می کنیم.

  1. جنس و متریال سطح: ابتدا باید مشخص شود که متریال درب‌ها و پنجره‌ها دقیقاً چه هستند تا متناسب با آنها بتوان رنگ‌های مورد نیاز را خریداری کرد. امروز درها به پنجره‌ها می‌توانند از جنس چوب، فلز و یا یو پی وی سی باشند.
  1. دوام: درها و پنجره ها در معرض شرایط متفاوت قرار دارند، بنابراین انتخاب رنگ هایی با دوام بالا بسیار مهم است. اینکه شما می‌خواهید رنگ ها را برای بخش داخل و خارج سازه استفاده کنید تعیین کننده دوام رنگ خواهد بود.
  1. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف: رنگ های بیرونی باید در برابر باران، برف، رطوبت و نور خورشید مقاوم باشند تا از محو شدن، پوسته شدن یا ترک خوردن زودرس جلوگیری کنند و پایدار باشند.
  1. سهولت اجرا: رنگ هایی را در نظر بگیرید که به راحتی اعمال می شوند، چه با قلم مو، غلتکی یا اسپری. استفاده صحیح به دستیابی به یک پرداخت حرفه ای کمک می کند و در زمان فرآیند رنگ آمیزی هدر رفت رنگ کاهش می یابد.
  1. زمان خشک شدن: رنگ هایی با زمان خشک شدن معقول انتخاب کنید تا خطر چسبیدن گرد و غبار به سطح در طول فرآیند خشک شدن را به حداقل برسانید. رنگ‌های با زمان خشکی سریع اجازه می‌دهند چندین لایه در یک بازه زمانی کوتاه‌تر اجرا شوند.
  1. پرداخت نهایی: بر اساس ترجیحات شخصی و سبک معماری ملک، در مورد پرداخت مورد نظر مانند براق، نیمه براق، مات تصمیم بگیرید. هر کدام از این‌ها امکان دارد ویژگی‌های متفاوتی را داشته باشند.
  1. تأثیر محیطی: گزینه های سازگار با محیط زیست، مانند رنگ های کم VOC (ترکیبات آلی فرار) یا رنگ های VOC صفر را در نظر بگیرید تا انتشارات مضر و آلودگی هوای داخل خانه را به حداقل برسانید.
  1. شهرت برند: در مورد برندها و بهترین مارک رنگ درب و پنجره که به دلیل کیفیت، قابلیت اطمینان و رضایت مشتری شناخته شده اند، تحقیق کنید. خواندن نظرات و توصیه‌هایی که مشتریان قبلی ارائه می‌کند اهمیت دارد.
  1. بودجه: در حالی که رنگ های با کیفیت ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، بودجه خود را در نظر بگیرید اینکه چه مقدار سرمایه را برای خرید بهترین رنگ درب و پنجره ساختمان می‌خواهید صرف کنید.
  1. مساحت کار: پروژه رنگ آمیزی شما برای چه مقدار مساحت انجام می‌شود. با تخمین این موضوع می‌توانید حجم مورد نیاز رنگ‌ها را بدون آنکه پس از اتمام کار اضافه بیایند خریداری کنید.

در مورد انتخاب انواع رنگ ساختمان و همچنین رنگ صنعتی نیز باید فاکتورهای متنوعی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک پروژه با کیفیت و استانداردی را به پایان برسانید.

10 عاملی که باید در انتخاب بهترین رنگ برای درب و پنجره نظر بگیرید

انواع رنگ درب و پنجره

با توجه به توضیحاتی که ذکر شد عوامل گوناگونی در انتخاب بهترین رنگ درب و پنجره ساختمان موثر هستند. اما به طور کلی یکسری پوشش‌های اصلی فرموله و تولید شدند که علاوه بر قابل استفاده بودن در پروژه‌های مختلف برای پوشش دهی درب‌ها و پنجره‌ها نیز مناسب هستند. این رنگ‌ها شامل موارد ذکر می‌باشند.

پرایمر رنگ

پرایمرها پوشش‌های اولیه‌ای هستند که برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پرایمرها می‌توانند بر روی سطوح فلزی بهترین عملکرد را در جهت جلوگیری از خوردگی در درب‌ها و پنجره‌ها داشته باشند. مشتقات مختلفی از آنها فرموله و تولید شده است که اغلب غنی از ترکیبات زینک می‌باشند.

رنگ‌های روغنی پایه حلال

رنگ‌های آلکیدی که غالباً بر پایه ترکیبات روغنی هستند و با حلال‌های شیمیایی رقیق سازی می‌شود یکی از پرکاربردترین پوشش‌ها می‌باشند. این رنگ‌ها می‌توانند در پروژه‌های صنعتی نیز در محیط‌هایی که شدت خورندگی ضعیف تا متوسط وجود دارد به کار گرفته شودند. اصولا رنگ‌های روغنی زمان خشکی به نسبت طولانی‌تری دارند و از آلاینده‌های فرار یا voc بیشتری نیز برخوردار می‌باشند. در نتیجه این رنگ‌ها برای بخش خارجی ساختمان می توانند یک پوشش کاربردی برای محافظت از درب و پنجره‌های فلزی باشند.

رنگ‌های پای آب آکریلیک

مشتقات رنگ آکریلیک به قدری گسترده است که حتی در ترکیبات عایق رطوبتی آکریلیک نیز فرموله شدند. این رنگ‌ها علاوه بر سطوح فلزی قابلیت اجرا بر روی نمای سازه یا بسترهای بتنی، سطوح چوبی و غیره را دارند. رنگ ‌های پایه آب مواد آلی فرار یا voc کمتری نسبت به پوشش‌های روغنی دارند. بنابراین برای محیط زیست نیز آسیبی را به همراه ندارند. زمان خشکی سریع، مقاومت بالا، قابل اجرا در فضای بیرون و داخل از مزیت‌های رنگ‌های آکریلیک می‌باشد.

خرید متنوع‌ترین رنگ‌های ساختمان از شرکت فارکوهلدینگ

رنگ های اپوکسی

از دیگر پوشش‌های پرکاربردی که در محیط‌های بسیار پرتنش خصوصا در سازه‌های صنعتی به کار گرفته می‌شوند رنگ‌های اپوکسی هستند. معمولاً در کارخانجات و مراکزی که علاوه بر عوامل آسیب‌زای محیط با مواد شیمیایی مختلفی سر و کار دارند حتماً باید از رنگ‌های اپوکسی برای پوشش دهی درب و پنجره خارجی سازه استفاده شود. معمولاً رنگ‌ها همراه با پرایمر اجرا می‌شوند که علاوه بر ایجاد طول عمر چندین ساله پروسه‌های تعمیر و پوششدهی مجدد را نیز کاهش می‌دهند.

خرید متنوع‌ترین رنگ‌های ساختمان از شرکت فارکوهلدینگ

شرکت فارکوهلدینگ پاسخگوی تمام پروژه‌های رنگ آمیزی در محیط‌های صنعتی، سازه های تجاری و غیره در جهت تامین رنگ‌ها و پوشش‌های مورد نیاز می باشد. کارشناسان ما در این شرکت متناسب با پروژه‌ای که قصد تکمیل آن را دارید بهترین و با کیفیت‌ترین رنگ‌ها را به شما معرفی می‌کنند. بنابراین تنها کافی است یک تماس اولیه با این مرکز داشته باشید تا از مشاوره‌های ارزشمند متخصصین ما تا داشتن یک خرید موفق بهره مند شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط