یکی از زیباترین رنگ‌هایی که امروزه کاربردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد رنگ استخوانی دیوار است. این رنگ‌ها به دلیل ظاهر زیبای خود همواره مورد توجه بسیاری از کاربران برای نوسازی منازل و حتی فضای کاری و اداری قرار گرفته است. بنابراین شما می‌توانید این رنگ‌ها را در هر ناحیه ای که احساس می‌کنید دکوراسیون اهمیت پیدا می‌کند مورد استفاده قرار دهید.

قطعاً همه ما با رنگ‌های سفید آشنایی داریم. رنگ‌های استخوانی عموماً مشتق شده از این نوع فام ظاهری می‌باشند و به همین دلیل می توان آنها را با اضافه کردن رنگ‌های مکمل از لحاظ نمای ظاهری تنظیم کرد. اینکه به رنگ سفید نزدیکتر باشند یا اینکه قدری نمای پررنگ‌تر را داشته باشند همه این‌ها با اضافه کردن رنگ‌های ترکیبی انجام خواهد شد. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری در مورد این پوشش‌ها ذکر خواهیم کرد

رنگ استخوانی دیوار چیست؟

بسیاری از کاربران به دنبال تعریف دقیقی از رنگ استخوانی دیوار هستند و می‌خواهند بدانند که این رنگ دقیقاً چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای شرح این موضوع دو رنگ سفید کامل و بدون ناخالصی را با رنگ کرم در نظر بگیرید. اگر از سمت رنگ کرم به رنگ سفید نزدیک‌تر شویم و یک ظاهر مابینی را تصور کنیم تا حدودی رنگ استخوانی به دست می آید. همانطور که از نام این رنگ مشخص است رنگ استخوانی دیوار نه کاملاً سفید است و نه کاملاً کرم بلکه حد وسط بین این دو رنگ را در بر می‌گیرند.

شما می‌توانید درک ظاهر این رنگ را با نگاه کردن به استخوان طبیعی ببینید. این رنگ‌ها به عنوان هماهنگ ترین و سازگارترین پوشش‌های دیواری تلقی می‌شوند که همواره توانستند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. اما قطعاً کنجکاو هستید که ببینید این رنگ از چه ترکیباتی به دست می‌آیند و شما باید چه رنگ‌های مکملی را آماده کنید و با میکس کردن به یک رنگ استخوانی دیوار زیبا برسید. در بخش بعد توضیحات تکمیلی در این مورد ارائه خواهیم داد. تمامی انواع رنگ‌ها مانند رنگ کرم استخوانی، رنگ دیوار استخوانی نسکافه‌ای، یا رنگ استخوانی روشن برای دیوار همگی در فرایند ترکیب و آماده سازی به دست می‌آیند.

رنگ استخوانی دیوار چیست؟

نحوه ترکیب و ساخت رنگ استخوانی دیوار

رنگ استخوانی دیوار دیوار از ترکیب رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به انتخاب نوع رنگ مناسب و همچنین حجم اضافه کردن آن داشته باشیم. برای ساخت رنگ ساختمان استخوانی دیوار ما احتیاج به رنگ‌هایی همچون سفید خام، گل ماش و همچنین مشکی داریم. نسبت اختلاط برای این رنگ‌ها کاملاً با یکدیگر فرق دارد. اما در مجموع مقدار جرم یا حجم رنگ سفید بیشتر از سایر رنگ‌های موجود است.

پس ما رنگ سفید را به عنوان یک رنگ پایه برای ساخت رنگ استخوانی دیوار تلقی می‌کنیم. به طور مثال اگر شما می‌خواهید یک حجم 4 کیلویی را آماده کنید ابتدا باید به همین مقدار وزن رنگ سفید داشته باشید. بعد از آن 5 قطره گل ماش و به دنبال آن 2 قطره رنگ مشکی را اضافه می‌کنیم. با اضافه کردن این ترکیبات شما می‌توانید یک رنگ استخوانی زیبا و روشن داشته باشید.

اگر به هر دلیل قصد دارید رنگ استخوانی شما به کرم نزدیک‌تر باشد می‌توانید بعد از ترکیب کردن رنگ‌های سفید، گل ماش و مشکی مقدار کمی نیز رنگ زرد را اضافه کنید. با داشتن این ترکیب می‌توان آن سطح روشنی و نوع فام ظاهری را برای رنگ‌های استخوانی تنظیم کرد.

رنگ کرم استخوانی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به توضیحاتی که ذکر شد رنگ استخوانی دیوار در هر محیطی که افراد می‌خواهند یک نوسازی و بازسازی اساسی را انجام دهند و به یک نمای دکوری جذاب برسند قابل استفاده هستند. رنگ استخوانی دیوار را می‌توان در فضای پذیرایی، اتاق‌خواب ها، سالن‌ها، آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. هر نوع دکوراسیونی که در ذهن دارید این رنگ‌ها مکمل آن خواهند بود. اغلب افراد می‌خواهند یک نوسازی لاکچری را در فضای خانه خود ایجاد کنند. به همین دلیل ممکن است مبلمان خانه خود را تعویض کنند یا اینکه از کفپوش‌های طرح چوب استفاده کنند.

همه موارد اقدامات اساسی محسوب می‌شود اما رنگ آمیزی دیوار یک پروژه خاص و منحصر به فرد است. رنگ استخوانی دیوار علاوه بر آنکه در محیط منازل چهره خاص و شگفت انگیزی را ایجاد می‌کنند در محیط‌های کاری و آفیس‌ها نیز قابل استفاده هستند. به همین دلیل نیازی نیست که سرمایه خود را برای خرید انواع کاغذ دیواری‌های لاکچری و دیوارپوش‌ها صرف کنید. با اعمال یک رنگ استخوانی جذاب به آن دکوراسیونی که در محل کار خود یا اداره‌ای که در آن مشغول هستید دست خواهید یافت. البته در فرایند انتخاب رنگ صنعتی نیز یکسری قواعد خاص وجود دارد.

رنگ کرم استخوانی چه کاربردهایی دارد؟

نکات مهم اجرایی رنگ استخوانی دیوار پذیرایی

برای اجرای صحیح رنگ استخوانی دیوار چندین المان مهم را باید مدنظر قرار دهیم. در مرحله اول شما باید عملیات اختلاط را به خوبی انجام دهید. معمولاً رنگ‌ها دارای فرمولاسیون‌های مختلف هستند. شما می‌توانید این رنگ‌ها را بر پایه رزین‌های آکریلیک تهیه کنید یا اینکه محصولات رنگ روغنی را انتخاب کنید. هر دوی این‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانید یک پوشش دهی با نتیجه عالی را ایجاد کند.

رنگ‌های روغنی دوام و کیفیت ایده آلی را ارائه می‌دهند. از طرفی این رنگ‌ها بسیار زیبا هستند و می توانند نمای داخلی لاکچری و لوکسی را ایجاد کنند. بخصوص اگر شما بتوانید یک رنگ استخوانی دیوار روغنی را آماده اجرا کنید. البته رنگ‌های آکریلیک پایه آب نیز بسیار پرطرفدار هستند و از قیمت مقرون به صرفه‌تری نیز برخوردار می‌باشند. زمانیکه یک رنگ مناسب انتخاب کردید می‌توانید برنامه‌ریزی‌های مرتبط با اجرا را در پیش بگیرید. به این صورت که ابتدا یک آماده سازی اولیه مبنی بر برطرف کردن نقایص اولیه دیوار انجام میشود. امکان دارد دیوار مورد نظر احتیاج به پرایمر داشته باشد که کیفیت پوشش را افزایش خواهد داد.

خرید بهترین و با کیفیت‌ترین رنگ‌های ساختمانی از شرکت فارکوهلدینگ

شرکت فارکوهلدینگ با داشتن یک سابقه درخشان در زمینه فرموله و تولید انواع رنگ و همچنین فروش و اجرا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. طیف گسترده‌ای از انواع رنگ‌ها در این شرکت عرضه می‌شود. انواع رنگ‌های ساختمانی، رنگ‌های صنعتی، عایق‌های رطوبتی، کفپوش‌های اپوکسی و پلی اورتان همگی از محصولات پرفروشی هستند که در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. برای دریافت اطلاعات فنی بیشتر کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. پس با این شرکت در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط