یکی از بهترین انواع رنگ ساختمان که توانسته نیازهای افراد را به یک رنگ باکیفیت و با دوام برطرف کند، رنگ روغنی است. رنگ‌های روغنی بر پایه حلال تولید شده‌اند و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و خط و خش دارند. زیبایی فوق العاده این رنگ‌ها باعث شده تا اجرای آن‌ها مزایای زیادی را در ساختمان به همراه داشته باشد. با وجود مزایا و معایب متنوع این رنگ، در حال حاضر این رنگ دیوار انتخاب بسیار خوبی برای ساختمان‌های مختلف است که در ادامه مقاله قصد داریم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

رنگ روغنی چیست؟

رنگ یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که برای تکمیل دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد. با وجود اینکه امکان استفاده از دیوارپوش‌های متنوع دیگری برای ساختمان وجود دارد، اما هنوز هم رنگ به یکی از بهترین دیوارپوش‌های ساختمانی تبدیل شده است. رنگ روغنی، یک انتخاب عالی برای اجرا در ساختمان‌ها است. این رنگ بر پایه حلال‌های نفتی تولید می‌شود و می‌تواند با مقاومت بالا در برابر رطوبت، در رنگ‌های مختلف اجرا گردد.

انواع رنگ روغنی دیوار

رنگ روغنی دیوار از نظر رنگ بندی تنوع زیادی دارد؛ اما پرفروش‌ترین رنگ انتخاب شده برای دکوراسیون داخلی، رنگ روغنی سفید است. این رنگ‌ها می‌توانند به صورت ساده روی دیوار اجرا شوند، اما در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را به صورت طرح دار نیز اجرا کرد. ذوق هنری مجری رنگ‌های روغنی روی دیوار، روی نتیجه و زیبایی دیوار تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

از نظر ظاهر این رنگ‌ها به دو دسته رنگ روغنی براق، نیمه براق و مات تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. بسته به محلی که قرار است با این نوع رنگ پوشانده شود، باید هر یک از این رنگ‌ها را انتخاب کرد. به طور مثال، رنگ‌های مات برای مکان‌های پر رفت و آمد و رنگ‌های براق روغنی بیشتر برای پوشش دهی روی سطح فلزات استفاده می‌شوند.

رنگ روغنی چیست؟

  • رنگ براق روغنی

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های رنگ‌های روغنی موجود در بازار، رنگ براق روغنی است. این نوع رنگ منعکس کننده نور بوده و شاید گزینه عالی برای اجرا روی دیوار نباشد. با این حال برای رنگ درب و پنجره می‌توان از این رنگ استفاده کرد. مزیت این رنگ قابل شستشو بودن آن است که در صورت شستشوی آن، متوجه خرابی سطح نخواهید شد. ماندگاری، جذابیت و همچنین مقاومت این رنگ در برابر رطوبت از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

  • رنگ نیمه براق روغنی

رنگ روغنی نیمه براق یکی دیگر از انواع رنگ‌های ساختمانی است که با ظاهر نیمه مات خود می‌تواند زیبایی منزل شما را چندین برابر کند. اگر نه علاقه ای به رنگ براق دارید، نه رنگ کاملا مات، این محصول گزینه خوبی برای شما است. معمولا برای رنگ کردن دیوار و سقف می‌توان از این نوع رنگ دیوار استفاده کرد. این رنگ هم قابلیت شستشو داشته و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

  • رنگ مات روغنی

یکی از خاص‌ترین رنگ‌های روغنی موجود در بازار، رنگ مات است. این نوع رنگ می‌تواند ناهمواری‌های سطح را به خوبی بپوشاند و البته زیبایی ظاهری فوق العاده‌ای نیز داشته باشد. قابلیت شستشوی آسان و همچنین عدم نشان دادن لکه‌ها و کثیفی‌ها، از جمله ویژگی‌های این رنگ برای دیوار و سقف ساختمان‌ها است.

مزایای رنگ‌های روغنی

رنگ‌های روغنی در کنار زیبایی فوق العاده‌ای که به یک فضا می‌دهند، دارای مزایای متنوع دیگری نیز هستند. این رنگ‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و قابل شستشو هستند. به همین خاطر می‌توان آن‌ها را در محیط‌های مختلف که در معرض رطوبت هستند، مورد استفاده قرار داد.

ویژگی ضد آب بودن این رنگ‌ها باعث شده تا بتوان آن‌ها را در محیط‌های نیاز به شستشو مانند چارچوب درب‌های فلزی و چوبی مورد استفاده قرار داد. رنگ‌های روغنی پوشش دهی بسیار بالایی دارند و می‌توانند با مقدار و حجم کمتری از رنگ سطح بزرگی را پوشش دهند. از این رو از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند.

مزایای رنگ‌های روغنی

معایب رنگ‌های روغنی

در کنار برتری‌ها و مزایای متنوع رنگ‌های روغنی، این رنگ‌ها دارای معایب خاصی نیز هستند. رنگ‌های روغنی نسبت به رنگ‌های بر پایه آب، بوی بسیار تندی دارند. به طوری که اگر از این رنگ‌ها در یک محیط استفاده کرده‌اید، مجبور هستید که چند روزی آن محیط را ترک کنید. علاوه بر این، سرعت خشک شدن رنگ‌های روغنی بسیار پایین‌تر از رنگ‌های دیگر موجود در بازار است. به طوری که ممکن است چند روزی زمان ببرد تا کل رنگ روی سطح خشک شود.

برای اینکه این نوع رنگ روی دیوار اجرا شود، لازم است که چندین مرحله از رنگ استفاده گردد. شاید این موضوع پروسه رنگ کردن دیوار را طولانی‌تر کند؛ اما در نهایت نتیجه بسیار زیبا خواهد بود. در نهایت یکی دیگر از نقاط ضعف این رنگ، مضر بودن آن برای محیط زیست است. علاوه بر محیط زیست، به دلیل اینکه این روغن بوی بسیار تندی دارد، برای سلامت انسان نیز مضر است. از این رو باید حتما در هنگام اجرای رنگ دیوار روغنی، حتما از محیط دور شوید تا شاهد عوارض آن برای سلامتی خودتان نباشید.

قیمت رنگ روغنی چقدر است؟

قیمت رنگ روغنی وابسته به فاکتورهای مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به برند تولید کننده این رنگ‌ها و همچنین کیفیت آن‌ها اشاره کرد. رنگ‌های روغنی درجه و با کیفیت بالا، قیمت بالاتری نیز دارند؛ اما رنگ‌های کیفیت پایین‌تر با قیمت ارزان‌تری نیز قابل سفارش می‌باشند. علاوه بر اینکه باید برای خرید رنگ‌های روغنی هزینه کنید، لازم است که برای اجرای آن‌ها نیز هزینه پرداخت نمایید. دستمزد دریافتی از سوی اکیپ اجرایی این رنگ‌ها، می‌تواند بسته به نوع رنگ متغیر باشد.

فارکوهلدینگ؛ ارائه دهنده زیباترین رنگ ساختمان

در این مقاله در مورد رنگ روغنی دیوار که از نظر رنگ و ظاهر دارای تنوع زیادی است، صحبت کردیم. در صورت نیاز به اجرای زیباترین رنگ ساختمان‌های مسکونی و تجاری، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فارکوهلدینگ در ارتباط باشید تا بسته به نیاز شما و محلی که رنگ می‌خواهد از رنگ‌های مناسب استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع رنگ ساختمان و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها، کارشناسان ما در شرکت پاسخگوی سوالات شما هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط