آسانسور به یکی از لازمه‌ها در تجهیزات صنعتی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و فضاهای مختلف دیگر تبدیل شده است. در حالی که عملکرد فنی آسانسور بسیار مورد توجه متخصصان در این حوزه قرار گرفته است، انتخاب یک کفپوش بسیار باکیفیت برای حفظ ظاهر زیبای آسانسور نیز بسیار مهم است. کفپوش اپوکسی آسانسور، کفپوشی مقاوم با عملکرد بسیار عالی است که در سال‌های اخیر در بسیاری از آسانسورهای واقع در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. این نوع کفپوش دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار بوده و می‌تواند با طرح‌های تزئینی دلخواه اجرا شود. برای آشنایی بیشتر با کفپوش اپوکسی آسانسور و مزایا و نحوه اجرای آن این مقاله را بخوانید.

کفپوش اپوکسی آسانسور و مزایای اجرای آن

انتخاب کفپوش مناسب برای کف آسانسور اهمیت زیادی روی زیبایی ظاهری آن دارد. کفپوش آسانسور باید قابلیت تمیز شدن داشته باشد و در برابر ساییدگی کفش‌های در حال عبور و مرور مقاومت کند. عدم وجود درز یکی از اولویت‌ها برای اجرای این نوع کفپوش است و حتما باید توجه داشت که کفپوش آسانسور ضد لغزش باشد تا باعث از بین رفتن امنیت افراد نشود. تمامی خصوصیات ذکر شده را می‌توان در کفپوش اپوکسی آسانسور جستجو کرد. این نوع کفپوش دارای مزایای متنوعی است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دارای مقاومت و دوام بسیار بالا
  • سهولت در نظافت و شستشو
  • قابلیت اجرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
  • دارای ظاهر بسیار جذاب پس از اجرا
  • امکان اجرا به صورت مات و براق
  • مقاومت بالا در برابر ساییدگی و خط و خش
  • عدم جذب گرد و غبار و آلودگی‌ها از سطح
  • آنتی باکتریال و کاملا بهداشتی
  • ضد آب و مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • ایجاد یک سطح صاف در کف آسانسور

تمامی مزایای ذکر شده برای کفپوش اپوکسی آسانسور می‌توانند تاثیر زیادی روی زیبایی آسانسور داشته باشند و از نیاز به ترمیم و تعمیرات جلوگیری کنند. این کفپوش‌ها ضد آب و قابل شستشو هستند و نگهداری از آن‌ها برخلاف باور بسیاری از مردم، بسیار ساده است.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی برای آسانسور

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی برای آسانسور

برای اجرای کفپوش اپوکسی آسانسور لازم است که از نیروهای متخصص در این زمینه کمک گرفت. اولین گام، متوقف کردن کابین آسانسور برای انجام اقدامات مورد نیاز است. مزیت اپوکسی این است که حتی روی موزاییک‌ها و سرامیک‌های موجود نیز اجرا می‌شود، فقط لازم است که به تمیزکاری و رفع آلودگی‌های سطحی توجه بسیار زیادی شود. پس از تمیزکاری می‌توان لایه اول پرایمر را در کف کابین آسانسور اجرا نمود. پرایمر می‌تواند برای افزایش چسبندگی میان لایه زیرین و لایه رویی کفپوش اپوکسی مورد استفاده قرار گیرد.

پس از اجرای پرایمر، نوبت به اجرای لایه اول کفپوش اپوکسی می‌رسد. لازم است که کفپوش به صورت مایع روی سطح اجرا شود. در نهایت پس از خشک شدن لایه اول، می‌توان یک لایه تزئینی از کفپوش را نیز برای رسیدن به طرح مورد نظر اجرا نمود. بسته به درخواست کارفرما، امکان اجرای این کفپوش‌ها در لایه بندی‌های مختلف و با توجه به طرح مورد نظر وجود دارد.

ضخامت اپوکسی برای آسانسور

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام اجرای اپوکسی برای آسانسور به آن توجه داشت ضخامت است. ضخامت کفپوش تاثیر بسیار زیادی روی عمر مفید و میزان استحکام کفپوش در برابر سایش دارد؛ اما به دلیل اینکه کفپوش‌های اپوکسی حتی با اجرا با ضخامت پایین می‌توانند انتظارات را برطرف کنند، می‌توانند یک انتخاب عالی برای آسانسور بدون ایجاد اضافه بار باشند. ضخامت کفپوش اپوکسی آسانسور می‌تواند کمتر از 5 میلی متر در نظر گرفته شود و این بدین معناست که تقریبا هیچ بار اضافه خطرناکی به لطف این کفپوش‌ها در آسانسور ایجاد نخواهد شد.

مقایسه کفپوش اپوکسی آسانسور با سایر کفپوش‌ها

انتخاب بهترین کفپوش برای کف آسانسور به عنوان محلی پر رفت و آمد اهمیت بسیار زیادی دارد. در حالی که باید به تمامی مشخصات ظاهری کفپوش‌ها توجه داشت، ویژگی‌های فنی آن‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین وجه تمایز کفپوش اپوکسی با سایر کفپوش‌ها برای آسانسور، وزن این کفپوش‌ها است. کفپوش اپوکسی وزن بسیار کمتری نسبت به سایر کفپوش‌های موجود در بازار دارد و همین موضوع باعث شده تا بتواند بدون به خطر انداختن امنیت آسانسور در محیط مورد نظر اجرا شود.

در مقایسه کفپوش‌های اجرا شده برای آسانسور با کفپوش‌های اپوکسی باید بیان کرد که کفپوش‌های اپوکسی دارای ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به سایر کفپوش‌ها هستند. علاوه بر این، استحکام اپوکسی در مقایسه با سایر کفپوش‌ها بسیار بالا است و این موضوع اجازه می‌دهد تا بتوان در مدت زمان طولانی‌تری بدون هیچ آسیبی از این کفپوش‌ها استفاده نمود. اجرای بدون درز کفپوش اپوکسی در کف آسانسور باعث شده تا عملکرد آن نسبت به کفپوش‌های دیگر بهبود پیدا کند. به غیر از تمامی این موارد، حسن مهم کفپوش اپوکسی برای آسانسور بهداشتی بودن آن است. این کفپوش دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و آلودگی را به خود جذب نمی‌کند. از این رو یک انتخاب ایمن برای آسانسورهای پر رفت و آمد محسوب می‌شود.

 

کفپوش اپوکسی آسانسور و مزایای اجرای آن

قیمت و هزینه اجرای کفپوش اپوکسی آسانسور

هزینه اجرای کفپوش اپوکسی آسانسور تا حد زیادی وابسته به سبک اجرایی و مصالح استفاده شده بدین منظور دارد. این نوع کفپوش از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر ساخته می‌شود که اجرای آن‌ها به صورت صحیح نیازمند توجه به کیفیت کفپوش‌ها است. هر چقدر مواد اولیه استفاده شده برای کفپوش‌ها بهتر و مرغوب‌تر باشد، طبیعتا قیمت نیز بالاتر می‌رود. برخی از کارفرمایان اهمیت زیادی به ظاهر کفپوش می‌دهند و درخواست اجرای آن با طرح‌های خاص و متنوع را دارند که این موضوع باعث پیچیدگی کار و افزایش قیمت خواهد شد. بهتر است که برای دریافت هزینه اجرای این نوع کفپوش با شرکت‌های مجری آن در ارتباط باشید.

فارکوهلدینگ؛ ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای اجرای کفپوش برای آسانسور

ترمیم و تعویض سخت کفپوش در آسانسورهای واقع در ساختمان‌های پر رفت و آمد باعث شده تا بسیاری از صاحبان ساختمان‌ها علاقه مند به اجرای کفپوش‌هایی باشند که از لحاظ ماندگاری و دوام بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. فارکوهلدینگ، یکی از بهترین شرکت‌هایی است که در زمینه تولید انواع کفپوش اپوکسی فعالیت می‌کند و توانسته خدمات متنوع، حرفه‌ای و بدون نقص را به مشتریان خود ارائه کند. اگر نیاز به اجرای کفپوش اپوکسی کف آسانسور دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین رنگ‌ها و سبک‌های اجرایی را به شما پیشنهاد کنند.

پست های مرتبط