پوشش پلی یوریا (polyurea) یکی از محبوب‌ترین انواع پوشش‌های حفاظتی است که می‌تواند برای افزایش مقاومت سطح در برابر رطوبت و حرارت مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این نوع پوشش، یک پوشش عایق رطوبتی و حرارتی است که با قابلیت انعطاف پذیری بالا برای اجرا و سرعت خشک شدن سریع برخلاف عایق پلی اورتان شفاف، می‌تواند برای هر محیطی که نیاز به عایق کاری حرفه‌ای و اصولی دارد، مورد استفاده قرار گیرد. برای آشنایی بیشتر با این نوع پوشش محافظتی و کاربردهای آن در صنایع مختلف، این مقاله را تا انتها بخوانید.

پوشش پلی یوریا چیست؟

پوشش پلی یوریا از ماده الاستومری به نام پلی یوریا تشکیل شده است. این ماده از واکنش پلی آمین و ایزوسیانات تشکیل شده است که می‌تواند به دلیل ترکیبات شیمیایی، مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت، بارهای مکانیکی، مواد شیمیایی و فشارهای فیزیکی داشته باشد. پوشش پلی یوریا می‌تواند به خوبی مشکلات و نقص‌های عایق پلی اورتان رنگی را پوشش دهد و با ایجاد پلیمرهایی با استقامت و استحکام بالا، عایق کاری را در محیط مورد نظر انجام دهد.

این نوع پوشش محافظتی اگر به صورت خالص ساخته شود، می‌تواند به عنوان بهترین عایق ساختمانی نیز شناخته شود. حتی به عنوان کفپوش ساختمانی نیز می‌توان از این پوشش استفاده کرد. اما در هر صورت در محیط‌های صنعتی و غیر صنعتی، می‌توان از پلی یوریا به عنوان یک نوع پوشش محافظتی مناسب در ساختمان‌ها استفاده کرد تا یک پوشش یکدست، سفت و محکم به وجود بیاید. در این صورت این پوشش در برابر هر گونه مواد قلیایی و اسیدی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و زیست سازگاری بسیار خوبی با محیط اطراف خواهد داشت.

پوشش ضد خوردگی پلی یوریا

انواع پوشش پلی یوریا

پوشش ضد خوردگی پلی یوریا، یک نوع پوشش بر پایه همین ماده پلیمری است که می‌تواند بر اساس نحوه اجرا به دو دسته پلی یوریا سرد و گرم تقسیم بندی شود. با توجه به اینکه جزئیات اجرایی و خروجی این پوشش‌ها با هم متفاوت است، لازم است که حتما آگاهی در مورد ویژگی‌های این دو نوع پوشش وجود داشته باشد.

عایق پلی یوریای گرم

عایق پلی اوره گرم (پلی یوریا گرم) نوعی پوشش محافظتی است که می‌تواند برای عایق کاری تجهیزات صنعتی و سطوح مختلف استفاده شود. این نوع عایق به روش گرم یعنی با حرارت در سطح مورد نظر اجرا می‌شود. با این حال سرعت خشک شدن آن سریع‌تر بوده و همین موضوع باعث شده تا بتوان آن را به عنوان بهترین انتخاب برای اجرا در پوشش‌های خارجی دانست. عایق پلی اوره گرم نسبت به عایق پلی اوره سرد، خاصیت کشسانی بهتری از خود نشان می‌دهد. دلیل این موضوع هم نیاز به گرم کردن آن قبل از اجرا به اندازه 70 الی 80 درجه سانتی گراد است.

عایق پلی اوره سرد

عایق پلی اوره سرد یکی دیگر از انواع پوشش‌های پلی یوریا است که می‌تواند برای عایق کاری سطوح کوچک با ابعاد کم از آن استفاده کرد. این نوع عایق بعد از اجرا نیاز به حدود 3 الی 4 ساعت زمان برای خشک شدن دارد. اجرای عایق پلی اوره سرد با تجهیزات ساده‌ای مانند رول و غلتک انجام می‌شود و هیچ محدودیتی برای اجرای این نوع عایق وجود ندارد.

ویژگی‌های پوشش حفاظتی پلی یوریا

پوشش حفاظتی پلی یوریا به دلیل داشتن این نوع ماده پلیمری و الاستومری، می‌تواند به عنوان بهترین انتخاب برای عایق کاری محسوب شود. به گونه‌ای که می‌توان از این نوع پوشش محافظتی برای هر فضایی که نیاز به عایق کاری حرارتی و رطوبتی دارد، استفاده کرد. اجرای پوشش حفاظتی پلی یوریا بسیار ساده است. با ترکیب دو جزء و اضافه کردن این ماده به تجهیزات مخصوص، می‌توان با فشار هوا این عایق را در محیط مورد نظر اجرا نمود و از عملکرد مناسب آن بهره مند شد. این پوشش در برابر رطوبت، حرارت، خوردگی و صوت مقاوم است. ویژگی‌های این پوشش که باعث برتری آن نسبت به سایر عایق‌های پوششی شده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه UV و نور خورشید
  • آب بندی بسیار حرفه‌ای
  • خاصیت ضد انفجاری
  • قابلیت اجرا به صورت بدون درز و کاملا یکپارچه
  • قابلیت استفاده پس از اجرا
  • عدم نیاز به کاتالیزور به دلیل واکنش پذیری سریع
  • دارای مقاومت شیمیایی و فیزیکی بسیار بالا
  • مقاوم در برابر پارگی، سایش و ضربه و ترک خوردگی
  • استحکام بسیار بالا در برابر شرایط محیطی
  • انعطاف پذیری عالی
  • عدم عبور نور از خود
  • قابلیت اجرا در دمای 20 الی 135 درجه سانتی گراد

پوشش حفاظتی پلی یوریا

پوشش ضد خوردگی پلی یوریا چه کاربردی دارد؟

پوشش ضد خوردگی پلی یوریا می‌تواند برای هر محیطی که نیاز به عایق کاری دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این پوشش به سرعت خشک شده و می‌تواند برای محیط‌های بیرونی و داخلی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کاربردهای این نوع پوشش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صنایع ساختمانی: برای اجرای کفپوش در سازه‌های بتنی و فلزی استفاده می‌شود. این محصول سازه را در برابر حریق، خوردگی، ضربه و انتقال الکتریسیته عایق می‌کند.
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی: برای پوشش دهی مخازن نفتی، خطوط و لوله‌های انتقال گاز و سیالات مختلف می‌توان از پوشش یوریا استفاده کرد. این عایق برای عایق کاری تاسیسات و پالایشگاه‌ها نیز قابل استفاده است.
  • صنعت آب و فاضلاب: به منظور عایق کاری لوله‌های انتقال آب و پوشش دادن مخازن آب و فاضلاب، می‌توان از پوشش پلی یوریا استفاده نمود. این پوشش به خوبی از لوله‌ها محافظت می‌کند.
  • صنایع دریایی و کشتی رانی: به دلیل خاصیت آب بندی 100 درصدی پوشش پلی یوریا، می‌توان آن را برای صنایع دریایی و کشتی رانی استفاده کرد. این نوع عایق برای ساخت کشتی‌ها و عایق کاری اسکله‌ها، مخازن و لوله‌های مرتبط قابل استفاده است.

خرید و قیمت پوشش پلی یوریا در فارکوهلدینگ

پوشش پلی یوریا یکی از انواع پوشش‌های عایق کاری است که می‌تواند برای افزایش دوام و عملکرد محیط و تجهیزات مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد. این نوع پوشش برای عایق کاری حرارتی و رطوبتی استفاده می‌شود، اما طبیعتا تاثیر زیادی روی کاهش انتقال صوت نیز دارد. از این رو می‌توان این پوشش را به عنوان یک عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار داد و از عملکرد مناسب آن بهره مند شد. در صورت نیاز به خرید عایق پلی اوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، نحوه اجرا و بهترین نوع آن، می‌توانید با کارشناسان فارکوهلدینگ در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط