کفپوش اپوکسی یکی از باکیفیت‌ترین انواع کفپوش‌های موجود در بازار است که احتمالا تا به حال نام آن را شنیده‌اید. این کفپوش دو جزئی از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر تشکیل می‌شود و می‌تواند برای اجرا در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه مقاومت این کفپوش‌ها در برابر شرایط مکانیکی بالا است، اما می‌توان با یک سری افزودنی‌های خاص، مقاومت آن‌ها را در برابر ضربه افزایش داد. کفپوش ضد ضربه اپوکسی، کفپوشی است که در برابر ضربه و فشارهای مکانیکی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند به صورت ایمن در محیط‌های حساس به ضربه استفاده شود.

کفپوش ضد ضربه اپوکسی چیست؟

یکی از محدودیت‌های استفاده از برخی از انواع کفپوش‌ها در ساختمان‌ها و محیط‌های صنعتی، عدم مقاومت کفپوش‌ها در برابر ضربه است. به گونه‌ای که در اثر فرود آمدن روی کفپوش و یا وارد کردن فشار و وزن‌های زیاد، شاهد آسیب در کفپوش و تخریب آن خواهیم بود. اگر کفپوش ضد ضربه باشد، به راحتی در برابر سایش، آسیب دیدگی و تخریب مقاومت کرده و آسیب نمی‌بیند. کفپوش ضد ضربه اپوکسی، نوعی کفپوش اپوکسی است که برخلاف بسیاری از کفپوش‌های موجود در بازار در اثر ضربه نمی‌شکند، ترک بر نمی‌دارد و مقاومت خود را از دست نمی‌دهد.

این نوع کفپوش به صورت دو جزئی طراحی می‌شود. از ترکیب جزء اول یا جزء دوم، می‌توان شاهد ساختار بسیار مقاوم برای این کفپوش‌ها بود. پس از خشک شدن و اجرای صحیح، کفپوش‌های ضد ضربه در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این، این کفپوش‌ها ضد سایش هستند و در اثر عبور و مرور و رفت و آمد زیاد، دچار تخریب نخواهند شد.

خصوصیات کفپوش اپوکسی ضد ضربه

خصوصیات کفپوش اپوکسی ضد ضربه

اجرای کفپوش در محیط‌های پر رفت و آمد، همیشه چالش‌های خاص خود را داشته است. ویژگی‌های مهمی را برای اجرای این کفپوش‌ها باید در نظر گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ضد ضربه بودن این کفپوش‌ها است. کفپوش ضد ضربه اپوکسی، کفپوشی است که در کنار داشتن خاصیت ضد ضربه دارای ویژگی‌های دیگری نیز هست. همین موضوع باعث شده تا بتوان آن را به عنوان بهترین کفپوش اپوکسی پارکینگ نیز شناخت.

  • مقاومت بالا در برابر ضربه

کفپوش اپوکسی مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد که این مهم‌ترین ویژگی آن است. از این رو فشارهای مکانیکی و ضربه‌های وارد شده به کفپوش، باعث تخریب و آسیب در آن نخواهند شد. کفپوش‌های ضد ضربه اپوکسی برای محیط‌های خاص مانند سالن‌های ورزشی، انتخاب بسیار خوبی‌اند.

  • مقاومت حداکثری در برابر مواد شیمیایی

کفپوش‌های اپوکسی ضد ضربه در برابر مواد شیمیایی از جمله اسیدها و بازها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. از این رو برای استفاده در کارخانه‌های تولید مواد غذایی، آزمایشگاه‌ها و محیط‌های مختلف دیگر، می‌توان از این نوع کفپوش استفاده نمود.

  • قابلیت اجرا به صورت بدون درز

سطح صاف و بدون درز کفپوش اپوکسی ضد ضربه باعث شده تا آن انتخابی عالی برای اجرا در محیط‌های مختلف و با نیاز به ویژگی آنتی باکتریال کفپوش باشد. این نوع پوشش بدون درز اجرا می‌شود و این یعنی اینکه احتمال نفوذ باکتری و میکروارگانیسم‌های مضر در آن به حداقل می‌رسد.

  • قابلیت شستشو پس از اجرا

پس از اجرای کفپوش ضد ضربه اپوکسی و خشک شدن کامل آن، امکان شستشوی این کفپوش وجود دارد. قابلیت شستشوی کفپوش‌های اپوکسی پس از اجرا باعث شده تا بتوان آن‌ها را برای محیط‌های پر رفت و آمد که احتمالا در معرض مواد شیمیایی و آلودگی محیطی قرار می‌گیرند، استفاده کرد.

  • ظاهر زیبا و براق

کفپوش اپوکسی ضد ضربه در کنار داشتن ویژگی‌های مکانیکی برتر، دارای ظاهر بسیار زیبا و براقی نیز هست. به گونه‌ای که می‌توانید آن را به بهترین شکل در محیط اجرا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. انعطاف پذیری برای اجرای این کفپوش باعث شده تا امکان اجرای آن در هر محیطی از جمله محیط‌های صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی وجود داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از کفپوش‌های معمول ضد ضربه موجود در بازار، ظاهر ساده و نامناسب برای محیط‌های خاص دارند.

نحوه اجرای کفپوش ضد ضربه اپوکسی

نحوه اجرای کفپوش ضد ضربه اپوکسی

اجرای کفپوش ضد ضربه اپوکسی تفاوت چندانی با اجرای کفپوش اپوکسی در حالت معمول ندارد. برای اجرای این دو کفپوش ابتدا باید آماده‌سازی سطح در اولویت قرار بگیرد. این محصول را می‌توان به عنوان پوشش‌های محافظتی شناخت که هم عملکرد بسیار خوبی دارد، هم اینکه از تجهیزات مختلف به بهترین شکل محافظت می‌کند. برای اجرای این نوع کفپوش باید سطح مورد نظر عاری از هر گونه آلودگی، گرد و غبار و کثیفی باشد. رد چربی روی سطح نباید باقی مانده باشد، چون چسبندگی سطح برای اجرای این کفپوش به حداقل می‌رسد.

کفپوش اپوکسی با ترکیب جزء اول یا جزء دوم یعنی رزین اپوکسی کفپوش و هاردنر ساخته می‌شود. سپس می‌توان این مایع را روی سطح مورد نظر با ضخامت مناسب ریخت و با تجهیزات معمولی همچون غلتک در سطح اجرا کرد. در صورت نیاز امکان اضافه کردن رنگ به این کفپوش‌ها، اجرای آن‌ها به صورت طرح‌دار و همچنین اجرا به صورت سه بعدی وجود دارد تا بتوان علاوه بر ویژگی‌های خوب این نوع کفپوش، از زیبایی ظاهری آن نیز بهره مند شد.

دلیل مقاومت بالای این کفپوش چیست؟

آشنایی با کفپوش ضد ضربه اپوکسی به شمایی که به دنبال یک کفپوش بسیار مقاوم هستید، این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه این کفپوش‌ها را اجرا کرده و مورد استفاده قرار دهید. کفپوش‌های ضد ضربه اپوکسی به دلیل اینکه دارای ترکیبات شیمیایی خاص علاوه بر دو جزء اصلی هستند، مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند. از همین جهت، می‌توان این نوع کفپوش را جایگزین کفپوش ورزشی پلی یورتان کرد و آن را با تنوع رنگ و ظاهر جذاب در محیط اجرا نمود.

فروش و اجرای انواع کفپوش اپوکسی در فارکوهلدینگ

به دلیل ویژگی‌های برتر کفپوش اپوکسی، می‌توان آن را برای محیط‌های مختلف از جمله پارکینگ، کف منزل، ورزشگاه‌ها و… استفاده کرد. کفپوش ضد ضربه اپوکسی، نوع خاصی از کفپوش‌های موجود در بازار است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و به خوبی در برابر تنش‌های وارده مقاومت می‌کند. فارکوهلدینگ به عنوان بزرگترین مجری کفپوش پلی یورتان و اپوکسی، امکان خرید و اجرای این نوع کفپوش را در هر محیطی به کارفرمایان محترم می‌دهد. برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت و نحوه اجرای این کفپوش، با ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط