رنگ‌های مختلفی که در بازار وجود دارند، از لحاظ پوشش دهی، کیفیت، مقاومت و براق بودن با یکدیگر یکسان نمی‌باشند. به همین دلیل لازم است قبل از خرید رنگ، ویژگی‌ها و نوع کاربرد آن را به دقت بررسی نمایید. در این صورت می‌توانید به بهترین شکل، سطح مورد نظر خود را به کمک رنگ، پوشش دهی نمایید. در میان رنگ‌های موجود، پلی یورتان یکی از پرکاربردترین گزینه‌هایی است که به دلیل مقاومت و کیفیت بالا، طرفداران زیادی پیدا کرده است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و نکات مربوط به رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی به طور کامل آشنا شوید.

رنگ پلی یورتان ضد خش ورزشی چیست؟

رنگ پلی یورتان یکی از اعضای رنگ‌های صنعتی است که دارای ساختاری پلیمری می‌باشد. این رنگ دو جزئی از ترکیب رزین پلی استر و ماده سخت کننده تشکیل شده است. طراحی این ترکیب باعث شده تا رنگ پلی یورتان مقاومت زیادی در برابر تغییرات محیطی، آلودگی و رطوبت داشته باشد؛ از این رو، پلی یورتان به عنوان رنگی با خواص فیزیکی و مکانیکی فوق العاده شناخته می‌شود. معمولا رنگ‌های پلی یورتان به عنوان لایه‌ای روی پرایمر قرار گرفته و سطحی با پوشش یکدست ایجاد می‌کنند. یکی از مهمترین خواص رنگ پلی یورتان، خشک شدن سریع آن می‌باشد. در ادامه با مزایای استفاده از رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی چیست؟

با وجود اینکه رنگ پلی یورتان از خواص بی‌نظیری برخوردار است اما قابلیت استفاده از آن بر روی انواع سطوح باعث شده تا طرفداران زیادی به دست آورد. رنگ پلی یورتان به گونه‌ای طراحی شده که بر روی سطح‌های آهنی، چوبی، پلاستیکی و … قابل استفاده بوده و پوششی استاندارد و مقاوم ایجاد می‌نماید. از دیگر ویژگی‌های این رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشک شدن سریع: با وجود اینکه رنگ پلی یورتان مانند اپوکسی به آسانی قابل اجرا می‌باشد، اما نسبت به اپوکسی زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد. این ویژگی باعث ذخیره زمان زیادی خواهد شد؛ از این رو، سالن‌های ورزشی یا مکانهایی که از این رنگ برای پوشش کف استفاده می‌کنند، پس از زمان کوتاهی شروع به فعالیت خواهند کرد.
  • مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی: رنگ پلی یورتان استقامت بالایی در برابر تاثیر مواد شیمیایی دارد. همچنین پایه روغن پلی یورتان در برابر آب، رطوبت و بخار بسیار مقاوم بوده و دچار آسیب نمی‌شود. همچنین درخشنگی این رنگ با گذشت زمان، کاهش نمی‌یابد. نکته مهم این است که پلی یورتان بر پایه آب، در برابر رطوبت مقاومت خوبی نداشته و برای فضاهای باز مناسب نمی‌باشد.
  • مقاومت در برابر تغییرات محیطی: رنگ پلی یورتان به گونه‌ای طراحی شده که در محیط‌های گوناگون مقاومت خود را از دست نمی‌دهد. همچنین این رنگ در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت بسیار خوبی داشته و در اثر نوسانات دما، دچار آسیب نخواهد شد. لازم است بدانید پلی یورتان در دمای بین منفی 30 درجه تا 110 قابل استفاده بوده و کارایی خود را از دست نمی‌دهد. این رنگ بعد از خشک شدن کامل، لایه‌ای سخت و مقاوم ایجاد کرده که به هچ عنوان دچار خش، ساییدگی و آسیب‌هایی از این قبیل نخواهد شد. به همین دلیل رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی بهترین گزینه برای پوشش دهی باشگاه، سالن و محیط‌های ورزشی به شمار می‌آید.
  • عدم آسیب به محیط زیست: این محصول در حین یا پس از استفاده، هیچ گونه گاز مضر برای موجودات زنده تولید نمی‌کند. به همین دلیل استفاده از رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی، تاثیرات منفی بسیار کمی برای انسان به همراه خواهد داشت.

رنگ پلی یورتان ضد خش ورزشی چیست؟

موارد مصرف رنگ پلی یورتان

  • نمای ساختمان: این رنگ پوششی بسیار مناسب برای نمای ساختمان به شمار می‌آید. استفاده از پلی یورتان روی نما، این اطمینان را به شما می‌دهد که حتی پس از گذشت زمان، نما دچار ترک خوردگی، پوسیدگی یا تغییر رنگ نخواهد شد.
  • پوشش دهی کف: از رنگ پلی یورتان ضدخش علاوه بر سالن‌های ورزشی مانند بولینگ، برای پوشش دهی کف کارخانجات و مراکز تجاری نیز استفاده می‌شود. یکی از جذابیت‌های محیط‌های ورزشی، براق و شفاف بودن سطح کف است. همچنین برای ایجاد زیبایی ظاهری در سالن‌های فروش لوازم ورزشی و آشیانه‌های هواپیما نیز رنگ پلی یورتان را انتخاب می‌نمایند.
  • حفاظت از لوازم مکانیکی در صنایع مختلف: تجهیزات صنعتی به دلیل قیمت بالا و نوع کاربرد، از اهمیت زیادی برخوردارند. به همین دلیل لازم است سطح آنها در برابر انواع آسیب‌های خارجی به خوبی محافظت شود. شما با استفاده از رنگ پلی یورتان ضدخش، علاوه بر مقاوم سازی سطوح تجهیزات، زمان استفاده از آنها را افزایش داده و موجب پیشرفت مجموعه خواهید شد.
  • افزایش طول عمر سقف‌های فلزی: استفاده از رنگ پلی یورتان باعث مقاومت سقف‌های فلزی در برابر صدمات بیرونی شده و علاوه بر افزایش طول عمر، موجب کاهش هزینه تعمیرات خواهد شد.
  • محافظت از لوله‌های نفت و گاز: این لوله‌ها به طور مداوم در معرض فشار زیادی قرار داشته و تخریب پذیری زیادی در اثر شرایط محیطی سخت خواهند داشت. استفاده از عایق پلی یورتان ضدخش این مشکل را برای صنایع نفت و گاز از بین برده و هزینه‌های جانبی را کاهش خواهد داد.

موارد مصرف رنگ پلی یورتان

خرید رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی از فارکو هلدینگ

مجموعه فارکو با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مقاوم، محصولاتی مانند کفپوش اپوکسی ورزشی، رنگ پلی یورتان، عایق و … تولید می‌نماید. محصولات این مجموعه در برابر انواع صدمات خارجی مقاومت بالایی داشته و به همین دلیل، طول عمر زیادی خواهند داشت. در صورتی که قصد دارید با استفاده از رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی سطح محیط باشگاه، سالن و … را پوشش دهی نمایید، به فارکو هلدینگ اعتماد کنید. این مجموعه برای اجرای محصولات خود از نیروهای باتجربه و ماهر استفاده کرده و محصولات خود را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. برای آشنایی با محصولات و خدمات فارکو هلدینگ، به سایت مجموعه مراجعه نمایید.

سخن آخر

رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی محصولی مناسب برای پوشش دهی کف سالن‌های ورزشی می‌باشد. این رنگ، شفافیت و زیبایی چشمگیری در محیط‌های ورزشی ایجاد کرده و روحیه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اجرای رنگ پلی یورتان ضدخش ورزشی باید توسط افراد ماهر صورت پذیرد تا بهترین نتیجه را در مدت زمان طولانی به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط